Helmut Marko: Zvuk motorů by se měl změnit. F1 děláme pro diváky, ne pro inženýry.
Věříte, že v nejbližších závodech dosáhne Red Bull žádoucího pokroku?Helmut Marko (HM): „Teď se na věci díváme víc optimisticky, protože jsme ještě neodhalili celý potenciál naší pohonné jednotky. Víme, nakolik efektivní je turbomotor, a že zatím nefunguje tak, jak by měl. Ale tým se zlepšuje
Co se týče jezdců, Ricciardo zatím zaostává, ale bude jezdit na úrovni Lewise Hamiltona. Tým je v dobré formě, ale k problémům s motorem se přidaly další nepříjemnosti, jako je diskvalifikace Ricciarda v Austrálii. Přesto bude Red Bull bojovat až do konce.“
Budou vozy Red Bull bojovat o vítězství na domácí Velké ceně Rakouska? HM: „Všechno záleží na práci s motorem, my s tím nemůžeme udělat nic. My jsme připravili vůz, to byl náš díl práce. Ale do rakouského závodu se musíme zlepšit. Možná se do té doby změní i zvuk motoru, aby se situace v této oblasti zlepšila. My děláme F1 pro diváky, ne pro inženýry.“
Má se v této věci něco změnit?HM: „Musí se změnit. Jde o to, aby se závody fanouškům zamlouvaly. Také máme na tom zájem, protože jim prodáváme energetické nápoje a Ferrari automobily. Koneckonců – F1 je marketingová záležitost.“
Co je možné udělat se zvukem motorů?HM: „Upravit turbodmychadlo není lehké, ale technické možnosti existují, proto výzkum pokračuje. Mercedes nechce ztratit svou převahu, ale někdy se musí dívat i kolem sebe.“
Co se Renaultu nepodařilo?HM: „Přiznali si mnoho chyb. Nejsme spokojeni s tím, že k nám nebyli vždy upřímní. V současnosti ale úzce spolupracujeme nejen s nimi, ale i s Toro Rosso. V Renaultu, podobně jako u Ferrari, začali s vývojem nového motoru pozdě. Samozřejmě diskutujeme s Lucou di Montezemolem i bez Nikiho Laudy, i když se mu to nelíbí.“
Existuje reálný způsob, jak nahradit chybějících 80 koní? HM: „V minulých letech jsme byli zvyklí jezdit i se slabším motorem, protože jsme měli převahu v jiných oblastech. Ale 80 koní je příliš, zejména když situaci ztěžuje zlá ovladatelnost. Navíc Mercedes má po závodě k dispozici ještě 6 kg paliva a my musíme šetřit každý gram. Mají výkonnější a ekonomičtější motor s lepší ovladatelností.“
Nemáte pocit, že Rakousko považuje lidi z Red Bull Racing za místní hrdiny?HM: „V každém případě nás vnímají velmi dobře, i když tomu tak nebylo vždy. V posledních letech se situace zlepšila.“
V F1 nemá Rakousko své jezdecké zastoupení. Objeví se nějaký Rakušan ve Vašem mládežnickém programu?HM: „Naším cílem je objevit jezdce, který je schopen vítězit v závodě F1. Když takový neexistuje, my ho neumíme vytvořit. Pro nás není problémem uvést do F1 rakouského jezdce, ale pro nás by nebylo výhrou, kdyby jezdil vzadu. Zatím nevím o vhodném kandidátovi. Uvidíme, jak si Lucas Auer povede v F3. V průběhu testů nijak neoslnil, ale možná se zlepší.“
Budete se o Auera zajímat, když bude v této sezoně úspěšný? HM: „Sám vidíte, že znám detaily. Ale my hledáme jezdce na celém světě. Nemá smysl prosadit rakouského jezdce, který nemá v F1 šanci vyhrát závod. Jezdci na úrovni Kvjata – to jsou výjimky. A co Ricciardo? Mnozí ho kritizovali, fanoušci chtěli, abychom angažovali Kimiho Räikkönena. Ale v Red Bullu naštěstí pracují odborníci, kteří vidí daleko dopředu.“
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.