Mercedes dnes oznámil, že jej na konci sezóny 2014 opustí jeho technický ředitel Bob Bell.
Bývalý technický ředitel Renault, který stál za dvěma tituly Fernanda Alonsa v letech 2005 a 2006, rezignoval na svou pozici u Mercedesu už v prosinci loňského roku. Vyhlídnuto má místo mimo německou stáj.
Ta dnes potvrdila, že v listopadu z Brackley odejde, aby následoval "nové výzvy mimo společnost." Neznámou zatím zůstává, kam nakonec zamíří. Spekuluje se o Ferrari, které dnes odvolalo Stefana Domenicaliho. Alonso by se s ním rád opět setkal, stejně jako Lotus, a zájem by mohli mít i ostatní týmy včetně McLarenu.
Bell pozici technického ředitele zastával od dubna 2011. Jeho zodpovědnosti v rámci restrukturalizace převezme současný technický výkonný ředitel Paddy Lowe.
Odstupující technický ředitel Mercedesu svou kariéru zahájil v 80. letech u McLarenu. Pracoval také u Benettonu, po Crashgate - úmyslné nehodě Nelsona Piqueta ve Velké ceně Singapuru 2008, kdy z týmu museli odejít Flavio Briatore a Pat Symonds, převzal pozici šéfa týmu.
Kam zamíří technický ředitel Mercedesu Bob Bell? Na nezájem si stěžovat nemůže(foto: Mercedes AMG F1 Team)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.