FIA po páteční schůzce World Motor Sport Council svolala urgentní setkání, na kterém se mají diskutovat cesty vedoucí ke snížení nákladů v F1.
Zástupci FIA, Bernie Ecclestone a zástupci všech 11 týmů se setkají 1. května za účelem domluvení se na některých věcech, které by měly vést ke snížení nákladů ve Formuli 1. To vše poté, co FIA upustila od zavedení rozpočtových stropů pro rok 2015. Toto rozhodnutí se setkalo s kritikou od některých menších týmů, které mají problémy bojovat s velkými týmy, které s rozpočty problémy nemají.
FIA se tak bude snažit najít alternativní cesty, jak udělat Formuli 1 více dostupnou. "FIA, držitel komerčních práv a všechny týmy F1 nedávno potvrdili jejich závazek k práci na snížení nákladů," stojí v prohlášení.
Velké týmy chtějí jít jedním směrem, malé druhým
"A proto Jean Todt, prezident FIA, a Bernie Ecclestone, držitel komerčních práv, zorganizují schůzku se zástupci všech F1 týmů 1. května 2014 následovanou setkáním Strategické skupiny F1, aby objasnili prostředky, kterými budou týmy F1 moci zredukovat svoje náklady."
Prohlášení také potvrzuje, že se FIA bude zabývat způsobem, jak zvýšit hlasitost V6 motorů F1. "Jak již bylo dříve oznámeno, hlasitost motorů zkoumáme. Předběžné výsledky bychom měli znát brzy."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.