FIA po páteční schůzce World Motor Sport Council svolala urgentní setkání, na kterém se mají diskutovat cesty vedoucí ke snížení nákladů v F1.
Zástupci FIA, Bernie Ecclestone a zástupci všech 11 týmů se setkají 1. května za účelem domluvení se na některých věcech, které by měly vést ke snížení nákladů ve Formuli 1. To vše poté, co FIA upustila od zavedení rozpočtových stropů pro rok 2015. Toto rozhodnutí se setkalo s kritikou od některých menších týmů, které mají problémy bojovat s velkými týmy, které s rozpočty problémy nemají.
FIA se tak bude snažit najít alternativní cesty, jak udělat Formuli 1 více dostupnou. "FIA, držitel komerčních práv a všechny týmy F1 nedávno potvrdili jejich závazek k práci na snížení nákladů," stojí v prohlášení.
Velké týmy chtějí jít jedním směrem, malé druhým
"A proto Jean Todt, prezident FIA, a Bernie Ecclestone, držitel komerčních práv, zorganizují schůzku se zástupci všech F1 týmů 1. května 2014 následovanou setkáním Strategické skupiny F1, aby objasnili prostředky, kterými budou týmy F1 moci zredukovat svoje náklady."
Prohlášení také potvrzuje, že se FIA bude zabývat způsobem, jak zvýšit hlasitost V6 motorů F1. "Jak již bylo dříve oznámeno, hlasitost motorů zkoumáme. Předběžné výsledky bychom měli znát brzy."
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.