FIA po páteční schůzce World Motor Sport Council svolala urgentní setkání, na kterém se mají diskutovat cesty vedoucí ke snížení nákladů v F1.
Zástupci FIA, Bernie Ecclestone a zástupci všech 11 týmů se setkají 1. května za účelem domluvení se na některých věcech, které by měly vést ke snížení nákladů ve Formuli 1. To vše poté, co FIA upustila od zavedení rozpočtových stropů pro rok 2015. Toto rozhodnutí se setkalo s kritikou od některých menších týmů, které mají problémy bojovat s velkými týmy, které s rozpočty problémy nemají.
FIA se tak bude snažit najít alternativní cesty, jak udělat Formuli 1 více dostupnou. "FIA, držitel komerčních práv a všechny týmy F1 nedávno potvrdili jejich závazek k práci na snížení nákladů," stojí v prohlášení.
Velké týmy chtějí jít jedním směrem, malé druhým
"A proto Jean Todt, prezident FIA, a Bernie Ecclestone, držitel komerčních práv, zorganizují schůzku se zástupci všech F1 týmů 1. května 2014 následovanou setkáním Strategické skupiny F1, aby objasnili prostředky, kterými budou týmy F1 moci zredukovat svoje náklady."
Prohlášení také potvrzuje, že se FIA bude zabývat způsobem, jak zvýšit hlasitost V6 motorů F1. "Jak již bylo dříve oznámeno, hlasitost motorů zkoumáme. Předběžné výsledky bychom měli znát brzy."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.