FIA uvolnila informace, které se řešily na zasedání v Marakéši. Tým Haas Formula dostal licenci, která jej opravňuje startovat ve Formuli 1.
Žádné další detaily nebyly uveřejněny, více bychom se měli dozvědět až po datu k podání přihlášek. FIA jen prohlásila, že akcepovala vstup týmu Haas a "zvažuje udělení licence i týmu Forza Rossa". Dá se tedy předpokládat, že je stále šance, že přibyde i druhý nový tým.
Identita Forza Rossa nebyla dále upřesněna, má se však za to, že je to tým podporovaný rumunskou vládou. Také nevíme, proč Haas už licenci dostal, zatímco Forza Rossa je pořád ve stádiu zvažování.
Prohlášení dále říká, že týmy souhlasily, že budou dále pracovat na redukci svých nákladů. To je zvláštní, protože v Bahrajnu Todt řekl: "Mám za to, že všechny týmy, které jsou členy strategické skupiny, jsou proti zavedení rozpočtových stropů." Také Force India si během týdne postěžovala na situaci - více zde. Všechny týmy by na toto téma měly jednat na setkání, které se uskuteční 1. května.
Nové týmy jsme naposledy registrovali v roce 2010
FIA to sice ve svém prohlášení nezmiňuje, ale oznámila to již dříve. Nemělo by se však hovořit pouze o rozpočtových stropech, projednávat by se měla také Strategická skupina, ve které malé týmy nemají zastoupení, což se jim pochopitelně nelíbí. V prohlášení FIA se dále píše, že hlasitost motorů je v průběhu zkoumání - psali jsme zde.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.