Prezident FIA, Jean Todt slíbil, že popřemýšlí nad některými z návrhů, které dostal od týmu Red Bull a které kritizují aktuální pravidla v F1.
Tedy, alespoň to prohlásil poradce Red Bullu, Helmut Marko. Rakušana například trápí, jak moc tvrdě byl potrestán Daniel Ricciardo po problémech při zastávce v boxech v Malajsii. "Chudák Daniel neudělal nic špatně," řekl Marko pro rakouskou Servus TV.
Jen připomeňme, že Australan byl vypuštěn od mechaniků s nedotaženým kolem, za což si vysloužil nejen penalizaci během závodu, ale poté byl ještě odsunut o 10 míst na roštu GP Bahrajnu.
"Máme tu jezdecký a konstrukterský šampionát, body by se měly odečítat nám jako týmů nebo bychom měli zaplatit pokutu. V mých očích to ani nebylo nebezpečné vypuštění. Jak Daniel odjížděl, tak řekl: 'No nazdar, moje kolo je volné', a tak jsme ho zatlačili zpět. Nebylo tam žádné nebezpečí."
Na fotce: Jean Todt (modrá košile), Christian Horner (týmová košile) a Helmut Marko (bílá košile vpravo), foto: Red Bull Racing
Další markova výtka směřuje k novým a nevzhledným nosům, které můžeme vidět po změnách pravidel za účelem zvýšení bezpečnosti. Ale incident mezi Massou a Kobajašim v první zatáčce VC Austrálie ukázal, že nové nosy mohou být možná spíš nebezpečnější, protože se jeden monopost může zabořit pod druhý. Dle Marka byla i nehoda Estebana Guttiereze v Bahrajnu, kdy se po názaru Maldonada Mexičan převrátil, také způsobena novými nosy.
"Můžeme vidět, že ten nos je tak nízko, že jde i pod druhé auto, zvedne ho a to se pak převrátí. Bohužel to nemůžeme změnit během sezony, protože je to o šasi, ale musíme na to odpovědět co nejrychleji s ohledem na další sezonu. Možná bychom během toho času mohli něco udělat i s estetikou těchto nosů."
Marko řekl, že v Bahrajnu o tomto problému už mluvil s prezidentem FIA, Jeanem Todtem. "K různým problémům zaujal pozici a slíbil, že se pokusí popřemýšlet, jak by se to dalo zvládnout s požadovanými změnami."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.