Prezident FIA, Jean Todt slíbil, že popřemýšlí nad některými z návrhů, které dostal od týmu Red Bull a které kritizují aktuální pravidla v F1.
Tedy, alespoň to prohlásil poradce Red Bullu, Helmut Marko. Rakušana například trápí, jak moc tvrdě byl potrestán Daniel Ricciardo po problémech při zastávce v boxech v Malajsii. "Chudák Daniel neudělal nic špatně," řekl Marko pro rakouskou Servus TV.
Jen připomeňme, že Australan byl vypuštěn od mechaniků s nedotaženým kolem, za což si vysloužil nejen penalizaci během závodu, ale poté byl ještě odsunut o 10 míst na roštu GP Bahrajnu.
"Máme tu jezdecký a konstrukterský šampionát, body by se měly odečítat nám jako týmů nebo bychom měli zaplatit pokutu. V mých očích to ani nebylo nebezpečné vypuštění. Jak Daniel odjížděl, tak řekl: 'No nazdar, moje kolo je volné', a tak jsme ho zatlačili zpět. Nebylo tam žádné nebezpečí."
Na fotce: Jean Todt (modrá košile), Christian Horner (týmová košile) a Helmut Marko (bílá košile vpravo), foto: Red Bull Racing
Další markova výtka směřuje k novým a nevzhledným nosům, které můžeme vidět po změnách pravidel za účelem zvýšení bezpečnosti. Ale incident mezi Massou a Kobajašim v první zatáčce VC Austrálie ukázal, že nové nosy mohou být možná spíš nebezpečnější, protože se jeden monopost může zabořit pod druhý. Dle Marka byla i nehoda Estebana Guttiereze v Bahrajnu, kdy se po názaru Maldonada Mexičan převrátil, také způsobena novými nosy.
"Můžeme vidět, že ten nos je tak nízko, že jde i pod druhé auto, zvedne ho a to se pak převrátí. Bohužel to nemůžeme změnit během sezony, protože je to o šasi, ale musíme na to odpovědět co nejrychleji s ohledem na další sezonu. Možná bychom během toho času mohli něco udělat i s estetikou těchto nosů."
Marko řekl, že v Bahrajnu o tomto problému už mluvil s prezidentem FIA, Jeanem Todtem. "K různým problémům zaujal pozici a slíbil, že se pokusí popřemýšlet, jak by se to dalo zvládnout s požadovanými změnami."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.