Prezident FIA, Jean Todt, nevylučuje přehodnocení zavedení pravidla, které zaručuje dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny v Abú Zabí.
Nápad FIA, jak okořenit závěrečný závod sezóny a nalákat k televizím více diváků: dvojnásobně ohodnotit poslední závod sezóny, se nesetkal s velkou podporou. Toto pravidlo po svém překvapivém zavedení vzbudilo bouři negativních ohlasů především fanoušků, ale i jezdců či představitelů týmu.
Prezident FIA, Jean Todt, prozradil, že při jednání Strategické skupiny kritikou zabývali. Týmy však jednohlasně a veřejně nevystoupily proti tomuto pravidlu a FIA tak neviděla důvod něco měnit.
"Abychom s tímto pravidlem mohli něco udělat, potřebujeme neanonymní souhlas a pokud jej nedostaneme, nemůžeme to změnit. Během schůze jsem se zeptal, zda týmy chtějí přemýšlet o změne a odpověď byla ne. Neptejte se, kdo byl pro a kdo proti. A tak jsem řekl, že tedy uvidíme na konci roku, jaká bude reakce," uvedl pro Autosport.
Todt toto pravidlo podporuje, přestože také prohlásil, že se mu nápad vyzdvihnout jeden závod nad ostatní nelíbí. "Pokud nám to ale dá nezapomenutelné finále, budu první, koho to bude těšit," nechal se nedávno slyšet.
V případě, že se však pravidlo neosvědčí, nevylučuje jeho zrušení. "Osobně jsem byl překvapen, že to probudilo tolik emocí, protože si nemyslím, že je to tak velká změna v F1. Ale musíme naslouchat a vezmeme to v úvahu," vzkazuje.
Todt hodlá naslouchat hlasu fanoušků (foto: Marussia F1 Team)
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.