Prezident FIA, Jean Todt, nevylučuje přehodnocení zavedení pravidla, které zaručuje dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny v Abú Zabí.
Nápad FIA, jak okořenit závěrečný závod sezóny a nalákat k televizím více diváků: dvojnásobně ohodnotit poslední závod sezóny, se nesetkal s velkou podporou. Toto pravidlo po svém překvapivém zavedení vzbudilo bouři negativních ohlasů především fanoušků, ale i jezdců či představitelů týmu.
Prezident FIA, Jean Todt, prozradil, že při jednání Strategické skupiny kritikou zabývali. Týmy však jednohlasně a veřejně nevystoupily proti tomuto pravidlu a FIA tak neviděla důvod něco měnit.
"Abychom s tímto pravidlem mohli něco udělat, potřebujeme neanonymní souhlas a pokud jej nedostaneme, nemůžeme to změnit. Během schůze jsem se zeptal, zda týmy chtějí přemýšlet o změne a odpověď byla ne. Neptejte se, kdo byl pro a kdo proti. A tak jsem řekl, že tedy uvidíme na konci roku, jaká bude reakce," uvedl pro Autosport.
Todt toto pravidlo podporuje, přestože také prohlásil, že se mu nápad vyzdvihnout jeden závod nad ostatní nelíbí. "Pokud nám to ale dá nezapomenutelné finále, budu první, koho to bude těšit," nechal se nedávno slyšet.
V případě, že se však pravidlo neosvědčí, nevylučuje jeho zrušení. "Osobně jsem byl překvapen, že to probudilo tolik emocí, protože si nemyslím, že je to tak velká změna v F1. Ale musíme naslouchat a vezmeme to v úvahu," vzkazuje.
Todt hodlá naslouchat hlasu fanoušků (foto: Marussia F1 Team)
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.