Zástupce šéfa Force Indie kritizuje rozhodnutí FIA, která podlehla tlaku velkých týmů a vzdala se plánu na zavedení rozpočtových stropů v roce 2015.
V neděli v Bahrajnu prezident FIA Jean Todt oznámil, že FIA po schůzce Strategické skupiny - do níž patří krom zástupců FIA a FOM také Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull a Williams - ruší plán na zavedení rozpočtových stropů od příští sezóny.
To se však menším týmům nelíbí: "Ano, jsem zklamaný. Myslím, že to ukazuje na křehkost dnešního systému. Je naprosto nepřijatelný a my svůj názor na to nikdy nezměníme. Nemůžete obohacovat a posilovat pět velmi silných týmů, zbavit možnosti volby šest týmů a očekávat, že budou spokojeni," zlobí se Fernley.
"Myslím, že musíme neustále vyvíjet tlak na to, aby k tomu došlo. Force India podle mě prokázala, že nemusíte utrácet velké peníze na to, abyste předváděli dobrou show. Bahrajn byl po báječné podívané pro F1 svědectvím," pokračuje zástupce Force Indie, jejíž vozy dojely na třetím a pátém místě a porazily tak Ferrari, McLaren, Lotus, Red Bull, Williams i další týmy.
"Podle mě potřebujeme pomoc v podobě regulace, zároveň ale také potřebujete kontrolu nákladů, a já si nemyslím, že svůj názor na to změníme. Musíme mít životaschopné týmy v zájmu udržitelnosti sportu," upozorňuje na vyšší zájmy motorsportu.
Force India - hodně muziky za málo peněz (foto: Sahara Force India)
Uznává, že týmy by měly být otevřenější vůči fanouškům a poskytovat více technických informaci: "Problémem je, že kritikové velmi rychle zaútočili, už po dvou závodech. Ještě jsme plně nevyvinuli potenciál. Zatímco se Red Bull a Ferrari dávají dohromady, my máme s Mercedesem momentálně očividnou lehkou výhodu, to se ale začne vyrovnávat a uvidíme skutečný boj.
Myslím si zkrátka, že fanoušci přijímají, že to, co se snažíme s technologií dosáhnout, je mnohem více fascinující než to, co dáváme lidem poznat. Je toho hodně, co můžeme lidi naučit o tom, jak provozujeme tyto vozy. To je zřejmě to, na co se musíme zaměřit, co musíme předávat přes televize. Komplexnost a sofistikovanost je opravdu šokující."
A co říká na kritiku tichého zvukového projevu nových hybridních pohonných jednotek? "Neslyšel jsem žádné fanoušky, kteří by si stěžovali na zvuk," dodává Fernly pro ESPN.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.