Zástupce šéfa Force Indie kritizuje rozhodnutí FIA, která podlehla tlaku velkých týmů a vzdala se plánu na zavedení rozpočtových stropů v roce 2015.
V neděli v Bahrajnu prezident FIA Jean Todt oznámil, že FIA po schůzce Strategické skupiny - do níž patří krom zástupců FIA a FOM také Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull a Williams - ruší plán na zavedení rozpočtových stropů od příští sezóny.
To se však menším týmům nelíbí: "Ano, jsem zklamaný. Myslím, že to ukazuje na křehkost dnešního systému. Je naprosto nepřijatelný a my svůj názor na to nikdy nezměníme. Nemůžete obohacovat a posilovat pět velmi silných týmů, zbavit možnosti volby šest týmů a očekávat, že budou spokojeni," zlobí se Fernley.
"Myslím, že musíme neustále vyvíjet tlak na to, aby k tomu došlo. Force India podle mě prokázala, že nemusíte utrácet velké peníze na to, abyste předváděli dobrou show. Bahrajn byl po báječné podívané pro F1 svědectvím," pokračuje zástupce Force Indie, jejíž vozy dojely na třetím a pátém místě a porazily tak Ferrari, McLaren, Lotus, Red Bull, Williams i další týmy.
"Podle mě potřebujeme pomoc v podobě regulace, zároveň ale také potřebujete kontrolu nákladů, a já si nemyslím, že svůj názor na to změníme. Musíme mít životaschopné týmy v zájmu udržitelnosti sportu," upozorňuje na vyšší zájmy motorsportu.
Force India - hodně muziky za málo peněz (foto: Sahara Force India)
Uznává, že týmy by měly být otevřenější vůči fanouškům a poskytovat více technických informaci: "Problémem je, že kritikové velmi rychle zaútočili, už po dvou závodech. Ještě jsme plně nevyvinuli potenciál. Zatímco se Red Bull a Ferrari dávají dohromady, my máme s Mercedesem momentálně očividnou lehkou výhodu, to se ale začne vyrovnávat a uvidíme skutečný boj.
Myslím si zkrátka, že fanoušci přijímají, že to, co se snažíme s technologií dosáhnout, je mnohem více fascinující než to, co dáváme lidem poznat. Je toho hodně, co můžeme lidi naučit o tom, jak provozujeme tyto vozy. To je zřejmě to, na co se musíme zaměřit, co musíme předávat přes televize. Komplexnost a sofistikovanost je opravdu šokující."
A co říká na kritiku tichého zvukového projevu nových hybridních pohonných jednotek? "Neslyšel jsem žádné fanoušky, kteří by si stěžovali na zvuk," dodává Fernly pro ESPN.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.