Zástupce šéfa Force Indie kritizuje rozhodnutí FIA, která podlehla tlaku velkých týmů a vzdala se plánu na zavedení rozpočtových stropů v roce 2015.
V neděli v Bahrajnu prezident FIA Jean Todt oznámil, že FIA po schůzce Strategické skupiny - do níž patří krom zástupců FIA a FOM také Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull a Williams - ruší plán na zavedení rozpočtových stropů od příští sezóny.
To se však menším týmům nelíbí: "Ano, jsem zklamaný. Myslím, že to ukazuje na křehkost dnešního systému. Je naprosto nepřijatelný a my svůj názor na to nikdy nezměníme. Nemůžete obohacovat a posilovat pět velmi silných týmů, zbavit možnosti volby šest týmů a očekávat, že budou spokojeni," zlobí se Fernley.
"Myslím, že musíme neustále vyvíjet tlak na to, aby k tomu došlo. Force India podle mě prokázala, že nemusíte utrácet velké peníze na to, abyste předváděli dobrou show. Bahrajn byl po báječné podívané pro F1 svědectvím," pokračuje zástupce Force Indie, jejíž vozy dojely na třetím a pátém místě a porazily tak Ferrari, McLaren, Lotus, Red Bull, Williams i další týmy.
"Podle mě potřebujeme pomoc v podobě regulace, zároveň ale také potřebujete kontrolu nákladů, a já si nemyslím, že svůj názor na to změníme. Musíme mít životaschopné týmy v zájmu udržitelnosti sportu," upozorňuje na vyšší zájmy motorsportu.
Force India - hodně muziky za málo peněz (foto: Sahara Force India)
Uznává, že týmy by měly být otevřenější vůči fanouškům a poskytovat více technických informaci: "Problémem je, že kritikové velmi rychle zaútočili, už po dvou závodech. Ještě jsme plně nevyvinuli potenciál. Zatímco se Red Bull a Ferrari dávají dohromady, my máme s Mercedesem momentálně očividnou lehkou výhodu, to se ale začne vyrovnávat a uvidíme skutečný boj.
Myslím si zkrátka, že fanoušci přijímají, že to, co se snažíme s technologií dosáhnout, je mnohem více fascinující než to, co dáváme lidem poznat. Je toho hodně, co můžeme lidi naučit o tom, jak provozujeme tyto vozy. To je zřejmě to, na co se musíme zaměřit, co musíme předávat přes televize. Komplexnost a sofistikovanost je opravdu šokující."
A co říká na kritiku tichého zvukového projevu nových hybridních pohonných jednotek? "Neslyšel jsem žádné fanoušky, kteří by si stěžovali na zvuk," dodává Fernly pro ESPN.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.