Nico Hülkenberg je po třech závodech na senzačním třetím místě mezi jezdci. I tak má však bilance pilota Force Indie jednu černou kaňku - první pódium od roku 2009 získal pro tým kolega Sergio Pérez, nikoliv Nico Hülkenberg. AMUS požádal jezdce o rozhovor.
Otázka: Páté místo z Bahrajnu, třetí v MS a přesto nejste zcela spokojen, jakto?Nico Hülkenberg: Kvůli sobotě. Za tu chybu v kvalifikaci jsem v neděli platil. Stálo mě to podium. Takto se dá říct, že jsem vlastně daroval třetí místo svému týmovému kolegovi.
O: Jaký byl start?NH: První kolo bylo dobré, propracoval jsem se na 6. místo. V 10. zatáčce jsem kompletně zablokoval pneumatiky. Byl jsem trošku zmatený, kolem mě bylo tolik soubojů, jeden vedle druhého. Připomnělo mi to dřívější motokárové závody. Bylo to skvělé a zároveń tvrdé.
O: Měl jste menší kolizi s Massou, jak k ní došlo?NH: Po druhé zatáčce mě vytlačil úplně doprava. Díky tomu jsem v zatáčce číslo 4 ztratil rychlost a Sergio se mohl prosmýknout vnitřkem. To byl rozhodující okamžik závodu. Tam se rozhodlo, že budu 5. a ne 3.
O: Bylo to od Massy fér?NH: Díval jsem se na to ještě jednou v televizi. Tam to tak nevypadalo. Je pravidlo, podle kterého musíte za sebou jedoucímu vozu nechat dostatek prostoru. To Felipe neudělal. Vytlačil mě z tratě, takže jsem musel pravými koly vyjet až za bílou čáru ohraničující trať. To už bylo podle mě trochu na hraně.
Force India má letos opravdu silnou sestavu, dvojice Hülkenberg-Pérez by klidně mohla jezdit i v top týmu
O: Jak moc jstě chtěl, když se Pérez objevil na pravé straně vašeho auta, zavřít dveře jemu?NH: To bylo bez šance. Měl jsem šanci Sergia předjet ještě po restartu. Oba jsme ale měli pochopitelně stejné zbraně. Pneumatiky se přehřejí poměrně rychle. On měl před sebou volno, protože oba Mercedesy rychle odjely. Já zůstal v provozu. Když jste za někým tak blízko, platíte daň v podobě opotřebení pneumatik.
O: Ricciardo byl k neudržení?NH: Neviděli jste, jak Red Bull rychle odjel? Na brzdách a v zatáčkách jsou neuvěřitelně rychlí. Dlouho jsem se Danielovi bránil a vlastně jsem i já přispěl k tomu, že byla jedna Force India na podium. Kdyby se Ricciardo prosadil o dvě tři kola dříve, určitě by předjel i Sergia.
O: Jak moc Vás mrzí, že třetí místo získává kolega?NH: Je bez debat, že bych se na podium rád postavil i já. Ale to je motorsport. Během závodu bylo všechno tak těsné. Všechno musí vyjít. Já jsem měl menší problém v sobotu a za něj jsem v neděli zaplatil.
O: Jaký byl nejlepší manévr v tomto závodu?NH: Kolo, kdy jsem předjel Kimiho a Kvjata.
O: A kdy jste nejvíc nadával?NH: Když mě zpátky předjel Checo po manévru Massy.
O: Vy jste na třetím místě, Force India na druhém, poměrně překvapivé...NH: Konstantně odvádíme dobrou práci. Dojel jsem třikrát na bodech. Jasně, hlavní roli momentálně hrají motory. Renault a Ferrari potřebují dohánět ztrátu, což je dobré pro zákazníky Mercedesu.
Volbu Force Indie si jezdec pochvaluje, v týmu se cíti hodně dobře
O: Proč byl zrovna tento závod tak zajímavý?NH: Charakteristika okruhu je dobrá. Když chcete předjíždět, pořád je nějaká možnost. Dále se zde hodně opotřebovávají zadní pneumatiky, což nabízí velký prostor pro různé strategie. Proto se i v neděli neustále někteří piloti potkávali na trati.
O: Force India testovala tento týden hodně aerodynamických vylepšení, které by měly snad přinést až půl sekundy. Jak se Vám povede v Číně?NH: Nevím, jestli je půl vteřiny realistickým odhadem. Takové zprávy musíte brát s nadhledem. Počkám si, až je ucítím na trati v Číně. Musíme tuto fázi dobře využít, abychom posbírali maximum možných bodů. Doposud to dobře vycházelo.
O: Vloni jste na konci roku volil tým, dá se říct, že to bylo zlaté rozhodnutí...NH: To každopádně. Zpětně se to však lehce hodnotí. Nicméně se svou volbou jsem spokojený. U Force Indie se cítím velmi dobře a velmi dobře se mi s týmem i spolupracuje.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.