Nico Hülkenberg je po třech závodech na senzačním třetím místě mezi jezdci. I tak má však bilance pilota Force Indie jednu černou kaňku - první pódium od roku 2009 získal pro tým kolega Sergio Pérez, nikoliv Nico Hülkenberg. AMUS požádal jezdce o rozhovor.
Otázka: Páté místo z Bahrajnu, třetí v MS a přesto nejste zcela spokojen, jakto?Nico Hülkenberg: Kvůli sobotě. Za tu chybu v kvalifikaci jsem v neděli platil. Stálo mě to podium. Takto se dá říct, že jsem vlastně daroval třetí místo svému týmovému kolegovi.
O: Jaký byl start?NH: První kolo bylo dobré, propracoval jsem se na 6. místo. V 10. zatáčce jsem kompletně zablokoval pneumatiky. Byl jsem trošku zmatený, kolem mě bylo tolik soubojů, jeden vedle druhého. Připomnělo mi to dřívější motokárové závody. Bylo to skvělé a zároveń tvrdé.
O: Měl jste menší kolizi s Massou, jak k ní došlo?NH: Po druhé zatáčce mě vytlačil úplně doprava. Díky tomu jsem v zatáčce číslo 4 ztratil rychlost a Sergio se mohl prosmýknout vnitřkem. To byl rozhodující okamžik závodu. Tam se rozhodlo, že budu 5. a ne 3.
O: Bylo to od Massy fér?NH: Díval jsem se na to ještě jednou v televizi. Tam to tak nevypadalo. Je pravidlo, podle kterého musíte za sebou jedoucímu vozu nechat dostatek prostoru. To Felipe neudělal. Vytlačil mě z tratě, takže jsem musel pravými koly vyjet až za bílou čáru ohraničující trať. To už bylo podle mě trochu na hraně.
Force India má letos opravdu silnou sestavu, dvojice Hülkenberg-Pérez by klidně mohla jezdit i v top týmu
O: Jak moc jstě chtěl, když se Pérez objevil na pravé straně vašeho auta, zavřít dveře jemu?NH: To bylo bez šance. Měl jsem šanci Sergia předjet ještě po restartu. Oba jsme ale měli pochopitelně stejné zbraně. Pneumatiky se přehřejí poměrně rychle. On měl před sebou volno, protože oba Mercedesy rychle odjely. Já zůstal v provozu. Když jste za někým tak blízko, platíte daň v podobě opotřebení pneumatik.
O: Ricciardo byl k neudržení?NH: Neviděli jste, jak Red Bull rychle odjel? Na brzdách a v zatáčkách jsou neuvěřitelně rychlí. Dlouho jsem se Danielovi bránil a vlastně jsem i já přispěl k tomu, že byla jedna Force India na podium. Kdyby se Ricciardo prosadil o dvě tři kola dříve, určitě by předjel i Sergia.
O: Jak moc Vás mrzí, že třetí místo získává kolega?NH: Je bez debat, že bych se na podium rád postavil i já. Ale to je motorsport. Během závodu bylo všechno tak těsné. Všechno musí vyjít. Já jsem měl menší problém v sobotu a za něj jsem v neděli zaplatil.
O: Jaký byl nejlepší manévr v tomto závodu?NH: Kolo, kdy jsem předjel Kimiho a Kvjata.
O: A kdy jste nejvíc nadával?NH: Když mě zpátky předjel Checo po manévru Massy.
O: Vy jste na třetím místě, Force India na druhém, poměrně překvapivé...NH: Konstantně odvádíme dobrou práci. Dojel jsem třikrát na bodech. Jasně, hlavní roli momentálně hrají motory. Renault a Ferrari potřebují dohánět ztrátu, což je dobré pro zákazníky Mercedesu.
Volbu Force Indie si jezdec pochvaluje, v týmu se cíti hodně dobře
O: Proč byl zrovna tento závod tak zajímavý?NH: Charakteristika okruhu je dobrá. Když chcete předjíždět, pořád je nějaká možnost. Dále se zde hodně opotřebovávají zadní pneumatiky, což nabízí velký prostor pro různé strategie. Proto se i v neděli neustále někteří piloti potkávali na trati.
O: Force India testovala tento týden hodně aerodynamických vylepšení, které by měly snad přinést až půl sekundy. Jak se Vám povede v Číně?NH: Nevím, jestli je půl vteřiny realistickým odhadem. Takové zprávy musíte brát s nadhledem. Počkám si, až je ucítím na trati v Číně. Musíme tuto fázi dobře využít, abychom posbírali maximum možných bodů. Doposud to dobře vycházelo.
O: Vloni jste na konci roku volil tým, dá se říct, že to bylo zlaté rozhodnutí...NH: To každopádně. Zpětně se to však lehce hodnotí. Nicméně se svou volbou jsem spokojený. U Force Indie se cítím velmi dobře a velmi dobře se mi s týmem i spolupracuje.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.