Nico Hülkenberg je po třech závodech na senzačním třetím místě mezi jezdci. I tak má však bilance pilota Force Indie jednu černou kaňku - první pódium od roku 2009 získal pro tým kolega Sergio Pérez, nikoliv Nico Hülkenberg. AMUS požádal jezdce o rozhovor.
Otázka: Páté místo z Bahrajnu, třetí v MS a přesto nejste zcela spokojen, jakto?Nico Hülkenberg: Kvůli sobotě. Za tu chybu v kvalifikaci jsem v neděli platil. Stálo mě to podium. Takto se dá říct, že jsem vlastně daroval třetí místo svému týmovému kolegovi.
O: Jaký byl start?NH: První kolo bylo dobré, propracoval jsem se na 6. místo. V 10. zatáčce jsem kompletně zablokoval pneumatiky. Byl jsem trošku zmatený, kolem mě bylo tolik soubojů, jeden vedle druhého. Připomnělo mi to dřívější motokárové závody. Bylo to skvělé a zároveń tvrdé.
O: Měl jste menší kolizi s Massou, jak k ní došlo?NH: Po druhé zatáčce mě vytlačil úplně doprava. Díky tomu jsem v zatáčce číslo 4 ztratil rychlost a Sergio se mohl prosmýknout vnitřkem. To byl rozhodující okamžik závodu. Tam se rozhodlo, že budu 5. a ne 3.
O: Bylo to od Massy fér?NH: Díval jsem se na to ještě jednou v televizi. Tam to tak nevypadalo. Je pravidlo, podle kterého musíte za sebou jedoucímu vozu nechat dostatek prostoru. To Felipe neudělal. Vytlačil mě z tratě, takže jsem musel pravými koly vyjet až za bílou čáru ohraničující trať. To už bylo podle mě trochu na hraně.
Force India má letos opravdu silnou sestavu, dvojice Hülkenberg-Pérez by klidně mohla jezdit i v top týmu
O: Jak moc jstě chtěl, když se Pérez objevil na pravé straně vašeho auta, zavřít dveře jemu?NH: To bylo bez šance. Měl jsem šanci Sergia předjet ještě po restartu. Oba jsme ale měli pochopitelně stejné zbraně. Pneumatiky se přehřejí poměrně rychle. On měl před sebou volno, protože oba Mercedesy rychle odjely. Já zůstal v provozu. Když jste za někým tak blízko, platíte daň v podobě opotřebení pneumatik.
O: Ricciardo byl k neudržení?NH: Neviděli jste, jak Red Bull rychle odjel? Na brzdách a v zatáčkách jsou neuvěřitelně rychlí. Dlouho jsem se Danielovi bránil a vlastně jsem i já přispěl k tomu, že byla jedna Force India na podium. Kdyby se Ricciardo prosadil o dvě tři kola dříve, určitě by předjel i Sergia.
O: Jak moc Vás mrzí, že třetí místo získává kolega?NH: Je bez debat, že bych se na podium rád postavil i já. Ale to je motorsport. Během závodu bylo všechno tak těsné. Všechno musí vyjít. Já jsem měl menší problém v sobotu a za něj jsem v neděli zaplatil.
O: Jaký byl nejlepší manévr v tomto závodu?NH: Kolo, kdy jsem předjel Kimiho a Kvjata.
O: A kdy jste nejvíc nadával?NH: Když mě zpátky předjel Checo po manévru Massy.
O: Vy jste na třetím místě, Force India na druhém, poměrně překvapivé...NH: Konstantně odvádíme dobrou práci. Dojel jsem třikrát na bodech. Jasně, hlavní roli momentálně hrají motory. Renault a Ferrari potřebují dohánět ztrátu, což je dobré pro zákazníky Mercedesu.
Volbu Force Indie si jezdec pochvaluje, v týmu se cíti hodně dobře
O: Proč byl zrovna tento závod tak zajímavý?NH: Charakteristika okruhu je dobrá. Když chcete předjíždět, pořád je nějaká možnost. Dále se zde hodně opotřebovávají zadní pneumatiky, což nabízí velký prostor pro různé strategie. Proto se i v neděli neustále někteří piloti potkávali na trati.
O: Force India testovala tento týden hodně aerodynamických vylepšení, které by měly snad přinést až půl sekundy. Jak se Vám povede v Číně?NH: Nevím, jestli je půl vteřiny realistickým odhadem. Takové zprávy musíte brát s nadhledem. Počkám si, až je ucítím na trati v Číně. Musíme tuto fázi dobře využít, abychom posbírali maximum možných bodů. Doposud to dobře vycházelo.
O: Vloni jste na konci roku volil tým, dá se říct, že to bylo zlaté rozhodnutí...NH: To každopádně. Zpětně se to však lehce hodnotí. Nicméně se svou volbou jsem spokojený. U Force Indie se cítím velmi dobře a velmi dobře se mi s týmem i spolupracuje.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.