Eric Boullier řekl, že z McLarenu se může stát nejbližší pronásledovatel zatím nedostižných Mercedesů. Závodní ředitel McLarenu tak více méně potvrdil slova Jensona Buttona o tom, že v Bahrajnu mohl získat podium.
"Když se podíváte na výkony Jensona, tak moc nechybělo a měli jsme na to, abychom dojeli před Force Indiemi. Takže souhlasím s tím, že bychom mohli být druhým nejrychlejším týmem po Mercedesu, tedy nejlepším ze zbytku. Ale je to se všemi velmi, velmi těsné," řekl Eric Boullier. Button i Magnussen ale museli ze závodu v poušti odstoupit kvůli problémům se spojkami, což Boullier popsal jako 'jeden výpadek' pro tým.
"Nevím, jestli je doženeme do závodů v Evropě, ale určitě se budeme snažit snížit odstup co nejdříve. Loňský rok byl trošku traumatem. Každý je teď dychtivý, abychom se dotali tam, kde bychom měli být, ale nesmíme to dělat ve spěšném nebo chaotickém módu. Ale spíše v racionálním módu."
Eric Boullier s Jensonem Buttonem při testech v Bahrajnu(foto: McLaren Mercedes)
Zároveň ale pochybuje, že náskok Mercedesu před ostatními je 1,7 sekundy, což měli Stříbrné šípy v Bahrajnu. Dle něj se totiž náskok bude měnit závod od závodu: "Monako je například zajímavým okruhem, je to trať vyžadující hodně velký přítlak, ale také potřebujete snadno ovladatelné a vyvážené auto."
Boullier ale věří, že tratě s nízkým přítlakem by aktuálně seděly jejich MP4-29 nejvíce. "Tratě s nízkým přítlakem jako je Monza budou odlišnou pohádkou. Každé odlišné rozvržení trati může změnit pořadí."
Nicméně je třeba si realitsticky přiznat, že na Mercedesy nikdo v Austrálii, Malajsii ani Bahrajnu zatím neměl. Na otázku, jestli je realistické očekávat dostižení Mercedesů Boullier řekl: "Je. Je pravdou, že rozdíl je teď obrovský, ale odstup jedné vteřiny je dostižitelný. Vím o hodně oblastech, ve kterých můžeme pracovat a zlepšovat se."
McLaren patří do skupiny týmů, které se perou o to být nejrychlejším ze zbytku, kromě nich je v této skupině ještě Force India, Red Bull, Ferrari a Williams.
Po třech odjetých závodech je McLaren v průběžném pořadí třetí o bod za Force Indií, i když obě jejich auta nedojela do cíle VC Bahrajnu.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.