Prezident Ferrari se sešel s Alonsem za zavřenými dveřmi - řešili krizovou situaci

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 9. dubna 2014 06:20
Sdílej:

Luca di Montezemolo se v Bahrajnu sešel za zavřenými dveřmi v Bahrajnu, aby si pohovořili o současném trápení Ferrari a o tom, jak se ze svízelné situace dostat.

Minulý rok prezident svého jezdce veřejně zkritizoval, tentokrát se krizi snaží řešit neveřejně. "Přišel za mnou v neděli dopoledne a v mé místnosti jsme společně 10 minut pracovali," říká Alonso. "Snažili jsme se dát dohromady vše, na co jsme v prvních dvou závodech přišli a určili další potřebné kroky pro výkonnost a auto s maximálním nasazením a odhodláním všech členů týmu."

"Chtěl mi jen předat zprávu, že Ferrari pracuje na 100 % - a naše strana taky - piloti, inženýři, mechanici a všichni kolem trati. Budeme pracovat ve dne v noci, protože nikdo není spokojený," popisuje pilot Scuderie náladu v týmu, který chtěl letos získat oba tituly.

"V týmu jsme velmi jednotní a prezident si může být 100% jistý, že budeme pracovat 24 hod denně od úterka a středy, kdy budeme testovat, a já budu jezdit po oba dva dny. Neodpočineme si, dokud se situace nezmění," uvádí rezolutně Alonso.

V závodě se trápil a zejména na rovinkách ztrácel na týmy poháněné motory Mercedes: do cíle dojel až za oběma vozy továrního Mercedesu Force Indie, Red Bullu i Williamsu. Nyní doufá, že následující okruhy budou jejich vozu více vyhovovat.

Během včerejšího testování zajel Fernando Alonso třetí nejrychlejší čas, na Mercedes přitom ztratil téměř sekundu (foto: Scuderia Ferrari)

"Samozřejmě to není dobré, rádi bychom měli vyšší rychlost a bojovali se všemi. Momentálně v tomto hledisku zaostáváme, ale máme určité silné stránky a některé okruhy je ukážou. Pokud v příští nebo v příštích dvou velkých cenách budeme rychlejší než Hülkenberg a Williamsy atd., pak můžeme říci, že jim v zatáčkách schází něco z rychlosti Ferrari.

Záleží to na okruhu, potřebujeme se ale zlepšit ve všech oblastech - na straně šasi, aerodynamické efektivity, výkonu. Existuje mnoho věcí a my musíme získat v příštích velkých cenách nějaké dobré výsledky," uvědomuje si Alonso.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.