Luca di Montezemolo se v Bahrajnu sešel za zavřenými dveřmi v Bahrajnu, aby si pohovořili o současném trápení Ferrari a o tom, jak se ze svízelné situace dostat.
Minulý rok prezident svého jezdce veřejně zkritizoval, tentokrát se krizi snaží řešit neveřejně. "Přišel za mnou v neděli dopoledne a v mé místnosti jsme společně 10 minut pracovali," říká Alonso. "Snažili jsme se dát dohromady vše, na co jsme v prvních dvou závodech přišli a určili další potřebné kroky pro výkonnost a auto s maximálním nasazením a odhodláním všech členů týmu."
"Chtěl mi jen předat zprávu, že Ferrari pracuje na 100 % - a naše strana taky - piloti, inženýři, mechanici a všichni kolem trati. Budeme pracovat ve dne v noci, protože nikdo není spokojený," popisuje pilot Scuderie náladu v týmu, který chtěl letos získat oba tituly.
"V týmu jsme velmi jednotní a prezident si může být 100% jistý, že budeme pracovat 24 hod denně od úterka a středy, kdy budeme testovat, a já budu jezdit po oba dva dny. Neodpočineme si, dokud se situace nezmění," uvádí rezolutně Alonso.
V závodě se trápil a zejména na rovinkách ztrácel na týmy poháněné motory Mercedes: do cíle dojel až za oběma vozy továrního Mercedesu Force Indie, Red Bullu i Williamsu. Nyní doufá, že následující okruhy budou jejich vozu více vyhovovat.
Během včerejšího testování zajel Fernando Alonso třetí nejrychlejší čas, na Mercedes přitom ztratil téměř sekundu (foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě to není dobré, rádi bychom měli vyšší rychlost a bojovali se všemi. Momentálně v tomto hledisku zaostáváme, ale máme určité silné stránky a některé okruhy je ukážou. Pokud v příští nebo v příštích dvou velkých cenách budeme rychlejší než Hülkenberg a Williamsy atd., pak můžeme říci, že jim v zatáčkách schází něco z rychlosti Ferrari.
Záleží to na okruhu, potřebujeme se ale zlepšit ve všech oblastech - na straně šasi, aerodynamické efektivity, výkonu. Existuje mnoho věcí a my musíme získat v příštích velkých cenách nějaké dobré výsledky," uvědomuje si Alonso.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.