Pilot Lotusu, Pastor Maldonado, obdržel další penalizaci za svoje sestřelení Estebana Guttiérreze. Venezuelan se v Číně postaví na startovní rošt o pět míst níže, než by odpovídalo výsledku z kvalifikace.
Pastor Maldonado dostal již během závodu penalizaci 10 sekund stop & go za způsobení kolize s Gutiérrezovým Sauberem. Vysloužil si také tři trestné body na své závodní licenci. Ve čtyřicátém prvním kole Pastor Maldonado v Lotusu vyjížděl z boxů a ve vnitřní stopě se blížil k Sauberu. Nebylo tam však místo, následoval náraz, který vymrštil Estebana Gutiérreze do vzduchu.
Mexičan je v pořádku a Maldonado je za nebezpečnou jízdu potrestán nejen stop & go penalizací, kterou si odpykal už při závodě, ale i pěti místy na startu následující Velké ceny v Číně. Vysloužil si také tři trestné body na své závodní licenci. Zajímavé bylo, že, co se spolehlivosti v zimních testech týče, chatrný Lotus dokázal pokračovat až do cíle a celé zavěšení vydrželo bez újmy.
Jules začal sbírat body, bohůžel jen ty trestné.
Incident si pochopitelně vyžádal výjezd safety-caru. Dva trestné body si připsal také Jules Bianchi po kontaktu s Adrianem Sutilem hned v úvodu závodu. Incident vyústil v odstoupení Němece se Sauberem ze závodu. Francouz už má tedy celkem čtyři trestné body - po dosažení 12 následuje jednozávodní distanc. Během závodu si jezdec Marussie odbyl také průjezd boxovou uličkou.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.