Lewis Hamilton komentuje na stížnosti prezidenta Ferrari na příliš nudnou Formuli 1. Podle něj je přirozené, že si ti, kteří nevyhrávají, stěžují.
Luca di Montezemolo se kvůli současnému stavu F1 v Bahrajnu sejde s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA Jeanem Todtem, aby prodiskutovali případné změny, které by vedly ke zlepšení této série.
Formule 1, které nyní vládne Mercedes, prezidentovi Ferrari připadá příliš nudnou. Nelíbí se mu palivová omezení, tiché motory či ekonomické závody, které přirovnává k jízdě taxíků. Na svých webových stránkách Ferrari zorganizovalo průzkum, v němž 83 % fanoušků uvedlo, že se jim nová F1 nelíbí. Nejvíce negativních hlasů přibylo po doublu Mercedesu v Malajsii, bylo by proto zajímavé porovnat, jak by hlasovali pro změnu fanoušci Stříbrných šípů na stránkách svého týmu.
Šéf McLarenu Ron Dennis varuje před ukvapenými závěry: "Myslím, že bychom ji měli dát trochu více času, než si všechno sedne, před tím, než ji začneme kritizovat. Podle mě se vždy najdou lidé s negativními poznámkami. To je nevyhnutelné."
A na další paradox s úsměvem upozorňuje pilot Mercedesu Lewis Hamilton: "Montezemolo neřekl ani slovo, když Michael [Schumacher] vyhrál těch pět šampionátu v řadě za sebou. Je to stejné jako s McLarenem - když vyhrával všechny své šampionáty, také nic neříkal. A totéž platí pro Red Bull, pokud vyhrávali, neříkali nic. Pokud se dostane do vedení někdo jiný, pak promluví. To je přirozenou součástí hry."
Lewis Hamilton s vítěznou trofejí z Velké ceny Malajsie 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejlepší závody pro sledování poskytují motokáry, protože pozorujete tolik přirozených talentů ve stejných autech a s podobnými motory. Vláček projíždí kolem a předjíždí se od zatáčky k zatáčce. F1 je jiná. Má odlišnou technologii, jiné soutěžení.
Žijeme v čase, kdy je technologie vším. A Mercedes vyvinul lepší technologii než ostatní, odvedl lepší práci. Red Bull míval celkově nejlepší auto, ale to se letos může změnit. Je to pozitivní. Chce to trochu času před tím, než začnete posuzovat tuto sezónu," dodává Hamilton pro Reuters.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.