Lewis Hamilton komentuje na stížnosti prezidenta Ferrari na příliš nudnou Formuli 1. Podle něj je přirozené, že si ti, kteří nevyhrávají, stěžují.
Luca di Montezemolo se kvůli současnému stavu F1 v Bahrajnu sejde s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA Jeanem Todtem, aby prodiskutovali případné změny, které by vedly ke zlepšení této série.
Formule 1, které nyní vládne Mercedes, prezidentovi Ferrari připadá příliš nudnou. Nelíbí se mu palivová omezení, tiché motory či ekonomické závody, které přirovnává k jízdě taxíků. Na svých webových stránkách Ferrari zorganizovalo průzkum, v němž 83 % fanoušků uvedlo, že se jim nová F1 nelíbí. Nejvíce negativních hlasů přibylo po doublu Mercedesu v Malajsii, bylo by proto zajímavé porovnat, jak by hlasovali pro změnu fanoušci Stříbrných šípů na stránkách svého týmu.
Šéf McLarenu Ron Dennis varuje před ukvapenými závěry: "Myslím, že bychom ji měli dát trochu více času, než si všechno sedne, před tím, než ji začneme kritizovat. Podle mě se vždy najdou lidé s negativními poznámkami. To je nevyhnutelné."
A na další paradox s úsměvem upozorňuje pilot Mercedesu Lewis Hamilton: "Montezemolo neřekl ani slovo, když Michael [Schumacher] vyhrál těch pět šampionátu v řadě za sebou. Je to stejné jako s McLarenem - když vyhrával všechny své šampionáty, také nic neříkal. A totéž platí pro Red Bull, pokud vyhrávali, neříkali nic. Pokud se dostane do vedení někdo jiný, pak promluví. To je přirozenou součástí hry."
Lewis Hamilton s vítěznou trofejí z Velké ceny Malajsie 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejlepší závody pro sledování poskytují motokáry, protože pozorujete tolik přirozených talentů ve stejných autech a s podobnými motory. Vláček projíždí kolem a předjíždí se od zatáčky k zatáčce. F1 je jiná. Má odlišnou technologii, jiné soutěžení.
Žijeme v čase, kdy je technologie vším. A Mercedes vyvinul lepší technologii než ostatní, odvedl lepší práci. Red Bull míval celkově nejlepší auto, ale to se letos může změnit. Je to pozitivní. Chce to trochu času před tím, než začnete posuzovat tuto sezónu," dodává Hamilton pro Reuters.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.