Lewis Hamilton komentuje na stížnosti prezidenta Ferrari na příliš nudnou Formuli 1. Podle něj je přirozené, že si ti, kteří nevyhrávají, stěžují.
Luca di Montezemolo se kvůli současnému stavu F1 v Bahrajnu sejde s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA Jeanem Todtem, aby prodiskutovali případné změny, které by vedly ke zlepšení této série.
Formule 1, které nyní vládne Mercedes, prezidentovi Ferrari připadá příliš nudnou. Nelíbí se mu palivová omezení, tiché motory či ekonomické závody, které přirovnává k jízdě taxíků. Na svých webových stránkách Ferrari zorganizovalo průzkum, v němž 83 % fanoušků uvedlo, že se jim nová F1 nelíbí. Nejvíce negativních hlasů přibylo po doublu Mercedesu v Malajsii, bylo by proto zajímavé porovnat, jak by hlasovali pro změnu fanoušci Stříbrných šípů na stránkách svého týmu.
Šéf McLarenu Ron Dennis varuje před ukvapenými závěry: "Myslím, že bychom ji měli dát trochu více času, než si všechno sedne, před tím, než ji začneme kritizovat. Podle mě se vždy najdou lidé s negativními poznámkami. To je nevyhnutelné."
A na další paradox s úsměvem upozorňuje pilot Mercedesu Lewis Hamilton: "Montezemolo neřekl ani slovo, když Michael [Schumacher] vyhrál těch pět šampionátu v řadě za sebou. Je to stejné jako s McLarenem - když vyhrával všechny své šampionáty, také nic neříkal. A totéž platí pro Red Bull, pokud vyhrávali, neříkali nic. Pokud se dostane do vedení někdo jiný, pak promluví. To je přirozenou součástí hry."
Lewis Hamilton s vítěznou trofejí z Velké ceny Malajsie 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejlepší závody pro sledování poskytují motokáry, protože pozorujete tolik přirozených talentů ve stejných autech a s podobnými motory. Vláček projíždí kolem a předjíždí se od zatáčky k zatáčce. F1 je jiná. Má odlišnou technologii, jiné soutěžení.
Žijeme v čase, kdy je technologie vším. A Mercedes vyvinul lepší technologii než ostatní, odvedl lepší práci. Red Bull míval celkově nejlepší auto, ale to se letos může změnit. Je to pozitivní. Chce to trochu času před tím, než začnete posuzovat tuto sezónu," dodává Hamilton pro Reuters.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.