Nico Rosberg díky hybridní pohonné jednotce očekává, že si Mercedes v Bahrajnu udrží před svými pronásledovateli náskok. Vysvětluje, proč v Malajsii tolik ztrácel na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Motor Mercedes je zatím nejlepší, může něco ohrozit jeho bitvu s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem o titul? "Zní to dobře, ale na to je ještě příliš brzdy. Podívejte se, jak rychle se sebral Red Bull," upozorňuje Rosberg.
Bylo to pro něj překvapení? "Ne, protože jsou měřítkem. Jsou nejlepší. Takže se očekávalo, že se dostanou zpět do hry. Nyní to je na nás, abychom se udrželi vpředu."
Problém Red Bullu nevidí v slabším motoru Renault: "Nemyslím pouze na motor, ale to je asi tím, že my si v továrně sami děláme motor i šasi. Takže z mého pohledu jde vždycky o balík. Možná nám zrovna to dává výhodu."
Zatímco někteří varují, že se situace mezi piloty Mercedesu může vyhrotit, podle Rosberga se svým týmovým kolegou vychází dobře. "Známe se tolik let, poznali jsme se už jako děti. Kdysi jsme jezdili společně na dovolené. Máme tolik společných příběhů a zájmů, to je základ. Úspěch může všechno ztížit, ale zatím to funguje. Vycházíme dobře, respekt je tím nejlepším poutem v F1, pokud jde o souboj na ostří nože."
Nico sice šampionát vede, ale v Austrálii musel Lewis předčasně odstoupit a v Malajsii jej jasně předčil. Jak to? "Nebyl jsem dostatečně silný na vítězství. Abych byl upřímný, mělo to určité důvody: tlaky zadních pneumatik byly příliš nízké, možná jsem byl v tomto ohledu příliš konzervativní. V posledních několika dnech jsme to analyzovali a poučili se. Kdo ví, jestli to bude k něčemu o tomto víkendu, ale je dobré, když pochopíte, proč k něčemu došlo."
Nico Rosberg v Malajsii za Lewisem Hamiltonem výrazně zaostával kvůli špatně zvoleným tlakům zadních pneumatik (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jak vidí Rosberg šance Mercedesu na další double o tomto víkendu? "Bude to možné, záleží na spolehlivosti. Šance jsou dobré."
K úspěchu Nicovi může pomoci nejlepší součást vozu W05: "Má pohonná jednotka. Nebo lépe řešeno, má hybridní pohonná jednotka. Řekl bych, že u této konfiguraci dráhy bychom měli mít výhodu," dodává Němec, který si při tréninku na pláži poranil palec na noze, proto se po paddocku v Bahrajnu prochází s obvázaným chodidlem.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.