Nico Rosberg díky hybridní pohonné jednotce očekává, že si Mercedes v Bahrajnu udrží před svými pronásledovateli náskok. Vysvětluje, proč v Malajsii tolik ztrácel na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Motor Mercedes je zatím nejlepší, může něco ohrozit jeho bitvu s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem o titul? "Zní to dobře, ale na to je ještě příliš brzdy. Podívejte se, jak rychle se sebral Red Bull," upozorňuje Rosberg.
Bylo to pro něj překvapení? "Ne, protože jsou měřítkem. Jsou nejlepší. Takže se očekávalo, že se dostanou zpět do hry. Nyní to je na nás, abychom se udrželi vpředu."
Problém Red Bullu nevidí v slabším motoru Renault: "Nemyslím pouze na motor, ale to je asi tím, že my si v továrně sami děláme motor i šasi. Takže z mého pohledu jde vždycky o balík. Možná nám zrovna to dává výhodu."
Zatímco někteří varují, že se situace mezi piloty Mercedesu může vyhrotit, podle Rosberga se svým týmovým kolegou vychází dobře. "Známe se tolik let, poznali jsme se už jako děti. Kdysi jsme jezdili společně na dovolené. Máme tolik společných příběhů a zájmů, to je základ. Úspěch může všechno ztížit, ale zatím to funguje. Vycházíme dobře, respekt je tím nejlepším poutem v F1, pokud jde o souboj na ostří nože."
Nico sice šampionát vede, ale v Austrálii musel Lewis předčasně odstoupit a v Malajsii jej jasně předčil. Jak to? "Nebyl jsem dostatečně silný na vítězství. Abych byl upřímný, mělo to určité důvody: tlaky zadních pneumatik byly příliš nízké, možná jsem byl v tomto ohledu příliš konzervativní. V posledních několika dnech jsme to analyzovali a poučili se. Kdo ví, jestli to bude k něčemu o tomto víkendu, ale je dobré, když pochopíte, proč k něčemu došlo."
Nico Rosberg v Malajsii za Lewisem Hamiltonem výrazně zaostával kvůli špatně zvoleným tlakům zadních pneumatik (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jak vidí Rosberg šance Mercedesu na další double o tomto víkendu? "Bude to možné, záleží na spolehlivosti. Šance jsou dobré."
K úspěchu Nicovi může pomoci nejlepší součást vozu W05: "Má pohonná jednotka. Nebo lépe řešeno, má hybridní pohonná jednotka. Řekl bych, že u této konfiguraci dráhy bychom měli mít výhodu," dodává Němec, který si při tréninku na pláži poranil palec na noze, proto se po paddocku v Bahrajnu prochází s obvázaným chodidlem.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.