Závodní šéf McLarenu, Eric Boullier, připustil, že se během závodního víkendu zamčel s mladíkem týmu v místnosti a dal snažil se mu dodat elánu.
Kevin Magnussen předvedl na úvodním závodu sezony v Austrálii působivý debut, když dojel třetí a později se dokonce díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda posunul na druhé místo. Minulou neděli během závodu v Malajsii ale Magnussen udělal, jak to sám Boullier nazval, 'nováčkovskou chybu', když najel do zadní části Ferrari Kimiho Räikkönena. Dán si pak musel zajet pro nové přední křídlo, navíc však dostal pro letošní rok novou penalizaci stop-go 5 sekund. Nakonec ale v Sepangu dojel devátý.
Pro Räikkönena byly následky havárie horší, když jeho zadní guma nevydržela a na defektu musel Fin objet velkou část kola a ztratil tak moře času. Do cíle jezdec Ferrari dojel jako 12. Boullier cítí, že Magnussen se toho má ještě hodně co učit, a tak si ho vzal pod svoji ochranu. Když byl šéfem týmu Lotusu, tak to samé udělal s Romainem Grosjeanem poté, co se Francouz zapletl do několika incidentů, které se mále postaraly o jeho odchod ze sportu.
"To, co se stalo v neděli v Malajsii, je něco, z čeho se Kevin musí poučit. Byla to začátečnická chyba, v podstatě takové vzrušení, možná, že si s ním starší chlapec [Räikkönen] pohrál, a on se nechal napálit. Kevin byl penalizován, ale i poté zůstal klidný, soustředěný a nereagoval nijak přehnaně, neudělal nic špatně," říká Eric Boullier.
"I přes změnu předního křídla a pěti sekundovou penalizaci jsme mu vysvětlili naši strategii a ujistili se, že skončí na bodech a on to udělal, takže to nebylo špatné. Stále ale potřebujeme, aby se důkladně vyvíjel. Dvakrát za víkend, nebo minimálně jednou, máme dlouhý rozhovor. Hodně pozorně monitoruji jeho duševní rozpoložení a to, jak se chová. Hodně ho sleduji, stejně tak jsem to dělal s Romainem. Snažím se ho zamknout minimálně jednou za víkend v místnosti, abych se ujistil, že je OK."
"V Malajsii jsme si dvakrát na 10 minut sedli, což je dostačující. Byl velmi otevřený, takže vše, co jsem mu řekl, řekněme za rady, naslouchal," zakončil Boullier. Své chyby si byl Kevin Magnussen vědom a hned v Malajsii se za ní omlouval: "Omlouvám se týmu za to, že jsem to pokazil hned v první zatáčce. Mohli jsme získat nějaké dobré body. Takže jsem za sebe hodně zklamaný, že jsem udělal tu chybu. Žádný výmluva. Nejsem šťastný. Když uděláte chybu, není to hezké, ale tyto věci se stávají. Musíte se z toho prostě učit," řekl Kevin Magnussen.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.