Závodní šéf McLarenu, Eric Boullier, připustil, že se během závodního víkendu zamčel s mladíkem týmu v místnosti a dal snažil se mu dodat elánu.
Kevin Magnussen předvedl na úvodním závodu sezony v Austrálii působivý debut, když dojel třetí a později se dokonce díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda posunul na druhé místo. Minulou neděli během závodu v Malajsii ale Magnussen udělal, jak to sám Boullier nazval, 'nováčkovskou chybu', když najel do zadní části Ferrari Kimiho Räikkönena. Dán si pak musel zajet pro nové přední křídlo, navíc však dostal pro letošní rok novou penalizaci stop-go 5 sekund. Nakonec ale v Sepangu dojel devátý.
Pro Räikkönena byly následky havárie horší, když jeho zadní guma nevydržela a na defektu musel Fin objet velkou část kola a ztratil tak moře času. Do cíle jezdec Ferrari dojel jako 12. Boullier cítí, že Magnussen se toho má ještě hodně co učit, a tak si ho vzal pod svoji ochranu. Když byl šéfem týmu Lotusu, tak to samé udělal s Romainem Grosjeanem poté, co se Francouz zapletl do několika incidentů, které se mále postaraly o jeho odchod ze sportu.
"To, co se stalo v neděli v Malajsii, je něco, z čeho se Kevin musí poučit. Byla to začátečnická chyba, v podstatě takové vzrušení, možná, že si s ním starší chlapec [Räikkönen] pohrál, a on se nechal napálit. Kevin byl penalizován, ale i poté zůstal klidný, soustředěný a nereagoval nijak přehnaně, neudělal nic špatně," říká Eric Boullier.
"I přes změnu předního křídla a pěti sekundovou penalizaci jsme mu vysvětlili naši strategii a ujistili se, že skončí na bodech a on to udělal, takže to nebylo špatné. Stále ale potřebujeme, aby se důkladně vyvíjel. Dvakrát za víkend, nebo minimálně jednou, máme dlouhý rozhovor. Hodně pozorně monitoruji jeho duševní rozpoložení a to, jak se chová. Hodně ho sleduji, stejně tak jsem to dělal s Romainem. Snažím se ho zamknout minimálně jednou za víkend v místnosti, abych se ujistil, že je OK."
"V Malajsii jsme si dvakrát na 10 minut sedli, což je dostačující. Byl velmi otevřený, takže vše, co jsem mu řekl, řekněme za rady, naslouchal," zakončil Boullier. Své chyby si byl Kevin Magnussen vědom a hned v Malajsii se za ní omlouval: "Omlouvám se týmu za to, že jsem to pokazil hned v první zatáčce. Mohli jsme získat nějaké dobré body. Takže jsem za sebe hodně zklamaný, že jsem udělal tu chybu. Žádný výmluva. Nejsem šťastný. Když uděláte chybu, není to hezké, ale tyto věci se stávají. Musíte se z toho prostě učit," řekl Kevin Magnussen.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?