Red Bull dává Renaultu ultimátum: buď udělá velký pokrok, nebo přejdou na jiné pohonné jednotky.
I když Red Bull v úvodních závodech předvedl po katastrofálním předsezónním testování velmi dobré výkony, musí Renault podle Helmuta Marka ujít ještě velký kus cesty, aby mohl zůstat ve vozech designéra Adriana Neweyho.
Odborný poradce si připisuje částečné zásluhy za velký pokrok, který mezi testy a prvním závodem jeho tým udělal díky tomu, že ustanovil skládající se z inženýrů Red Bullu a Toro Rosso a že jej vyslal do továrny Renaultu.
Nyní pro Bild ale tvrdí, že mu dochází trpělivost. "Pokud nedojde k znatelnému zlepšení do dvou či tří měsíců, rozhodně budeme hovořit o alternativě," varuje pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 minulý týden uvedl, že pohonné jednotky Renaultu zaostávají za ostatními o 80 koní (psali jsme zde), jinak by Red Bull byl opět na špici. Chyba je podle něj nyní pouze na straně Renaultu, všechny potíže se svým šasi RB10 již vyřešili.
Helmut Marko očekává od Renaultu rychlé pokroky, jinak hrozí odchodem (foto: Red Bull Racing)
"Sami další koně motoru nedodáme. Ale doufáme v potíže mezi Rosbergem a Hamiltonem a v to, že se před ně dostaneme," poukazuje Marko na interní souboj Mercedesu, jejichž piloti se zatím ve vítězstvích střídají a napětí mezi nimi by mohlo stoupnout, na což se již podle Tota Wolffa u německého týmu připravují (více zde).
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.