Výkonný šéf Mercedesu, Toto Wolff, uvedl, že vyhrocení rivality mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem je jen otázkou času.
Nico Rosberg vyhrál úvodní závod sezóny, zatímco Lewis Hamilton z něj musel odstoupit. V následující velké ceně si však už vítězství vzít nenechal - získal dokonce tzv. grand chelem (pole-position, nejrychlejší kolo a vedení v každém kole závodu).
Navíc Mercedes poprvé od roku 1955 získal double, když jej na pódiu doplnil jeho týmový kolega. V tabulkách šampionátu tak zatím v čele trůní Stříbrné šípy. A podle mnohých se právě jejich piloti poperou o titul letošního mistra světa.
U Mercedesu jsou si však obře vědomi toho, co to obnáší. "Celkem dost času věnujeme diskuzi na toto téma, hodnotíme různé scénáře a situace. Jedná se o Mercedes a tým je na prvním místě, ale jednoho dne tahle věta bude hloupost. Je to všechno teoretické a dostaneme se do situace, kde to budeme muset zvládnout - jsou to opravdu soutěživé bytosti," přiznává Wolff. I Rosberg ještě před začátkem sezóny uvedl, že s Hamiltonem nejsou přátelé.
"Tahle interní soupeřivost zde byla už od začátku. Od loňského ledna. Odlišné je to, že se tito dva jezdci znají opravdu dlouho a mají férový vztah. To ale neznamená, že nejsou extrémně soutěživí a že se nepokusí získat a využít každou výhodu, kterou budou mít," cituje jej ESPN.
Navíc nejen Nico Rosberg si pamatuje zprávu od Rosse Brawna "Negative, Nico, negative," která zazněla po jeho žádostech o předjetí třetího a pomaleji jedoucího Hamiltona a která se mu rozhodně nelíbila.
"Důležité je, že jsme se pokuslili hodně srozumitelně a od začátku zdůrazňovat, že tým ušel dlouhou cestu. Byli jsme pátí (v roce 2012) a loni v Malajsii jsme se dostali do situace, kde jsme museli řešit týmovou režii a nezvládli jsme to tak, jak bychom měli. Byli jsme překvapeni, jak konkurenceschopní jsme byli v porovnání s našimi vlastními pocity," vzpomíná.
Jak dlouho jim smích vydrží a kdo se bude smát naposled? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Navíc si je vědom hrozby, kterou pro ně představuje Red Bull. "Nemůžeme si dovolit být samolibí, protože jsme viděli Red Bull hned za našimi zadky. Když vezmete v úvahu, že zmeškali dvě třetiny testování, je to pro nás alarmující. V tomto digitálním světě je velmi lehké zapomenout na to, co se stalo včera. Stále mluvíme o čtyřnásobných mistrech - a my jsme přitom vyhráli dva závody."
"Vypadá to, že máme dobrý balík, ale nic není jisté a rozhodnuté. Nicméně nechceme podcenit práci, která byla odvedena v našich továrnách. Ale mlčme, protože oni se oklepali z toho, co vypadalo jako katastrofální testování," uzavírá Wolff.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.