Výkonný šéf Mercedesu, Toto Wolff, uvedl, že vyhrocení rivality mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem je jen otázkou času.
Nico Rosberg vyhrál úvodní závod sezóny, zatímco Lewis Hamilton z něj musel odstoupit. V následující velké ceně si však už vítězství vzít nenechal - získal dokonce tzv. grand chelem (pole-position, nejrychlejší kolo a vedení v každém kole závodu).
Navíc Mercedes poprvé od roku 1955 získal double, když jej na pódiu doplnil jeho týmový kolega. V tabulkách šampionátu tak zatím v čele trůní Stříbrné šípy. A podle mnohých se právě jejich piloti poperou o titul letošního mistra světa.
U Mercedesu jsou si však obře vědomi toho, co to obnáší. "Celkem dost času věnujeme diskuzi na toto téma, hodnotíme různé scénáře a situace. Jedná se o Mercedes a tým je na prvním místě, ale jednoho dne tahle věta bude hloupost. Je to všechno teoretické a dostaneme se do situace, kde to budeme muset zvládnout - jsou to opravdu soutěživé bytosti," přiznává Wolff. I Rosberg ještě před začátkem sezóny uvedl, že s Hamiltonem nejsou přátelé.
"Tahle interní soupeřivost zde byla už od začátku. Od loňského ledna. Odlišné je to, že se tito dva jezdci znají opravdu dlouho a mají férový vztah. To ale neznamená, že nejsou extrémně soutěživí a že se nepokusí získat a využít každou výhodu, kterou budou mít," cituje jej ESPN.
Navíc nejen Nico Rosberg si pamatuje zprávu od Rosse Brawna "Negative, Nico, negative," která zazněla po jeho žádostech o předjetí třetího a pomaleji jedoucího Hamiltona a která se mu rozhodně nelíbila.
"Důležité je, že jsme se pokuslili hodně srozumitelně a od začátku zdůrazňovat, že tým ušel dlouhou cestu. Byli jsme pátí (v roce 2012) a loni v Malajsii jsme se dostali do situace, kde jsme museli řešit týmovou režii a nezvládli jsme to tak, jak bychom měli. Byli jsme překvapeni, jak konkurenceschopní jsme byli v porovnání s našimi vlastními pocity," vzpomíná.
Jak dlouho jim smích vydrží a kdo se bude smát naposled? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Navíc si je vědom hrozby, kterou pro ně představuje Red Bull. "Nemůžeme si dovolit být samolibí, protože jsme viděli Red Bull hned za našimi zadky. Když vezmete v úvahu, že zmeškali dvě třetiny testování, je to pro nás alarmující. V tomto digitálním světě je velmi lehké zapomenout na to, co se stalo včera. Stále mluvíme o čtyřnásobných mistrech - a my jsme přitom vyhráli dva závody."
"Vypadá to, že máme dobrý balík, ale nic není jisté a rozhodnuté. Nicméně nechceme podcenit práci, která byla odvedena v našich továrnách. Ale mlčme, protože oni se oklepali z toho, co vypadalo jako katastrofální testování," uzavírá Wolff.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.