Technický ředitel Ferrari James Allison potvrzuje obrovské úsilí, které jeho tým věnuje všem oblastem vozu: od aerodynamiky přes pohonnou jednotku po mechanickou přilnavost. Věří, že nejrychlejší Mercedes brzy stáhnou a již v Bahrajnu se pokrok projeví jak v kvalifikaci, tak i v závodě.
"Pracujeme konstantním způsobem s nejvyšší úrovní odhodlanosti na všech oblastech potenciálního vývoje. Do Malajsie jsme přivezli užitečné vylepšení a byli jsme odměněni konkurenceschopnější výkonností než v prvním závodě. Celý tým si však bezpochyby uvědomuje velikost výzvy, která před námi v této sezóně spočívá," uvádí Allison.
Již včera si Fernando Alonso stěžoval na nedostatečný výkon motoru a trakci na výjezdech ze zatáček (více zde). Slabiny v oblasti pohonné jednotky, které schází nejen výkon, ale podle Sauberu je i příliš těžká, přiznal také šéf týmu Stefano Domenicali (více zde).
Ferrari nyní pracuje na všech oblastech: "Nic nezanedbáváme. Hodně se toho namluvilo o nových pohonných jednotkách ve vozech pro rok 2014. Sotva se však zmiňuje, že 1 % výkonu motoru se zas tak moc na stopkách neliší od 1 % aerodynamické efektivity," upozorňuje Allison na velkou roli, kterou pohonné jednotky hrají v časech na kolo.
"V našem vývojovém programu budeme dělat pokroky v efektivitě vozu F14 T: v oblasti aerodynamiky, pohonné jednotky, mechanické přilnavost. Závod od závodu nám tyto kroky pomohou dohánět ty na čele," věří technický ředitel Scuderie.
Ferrari během zastávky Fernanda Alonsa v Malajsii (foto: Scuderia Ferrari)
Před Bahrajnem, kde tento víkend pojede třetí letošní sezóny, je proto optimistou: "Pokud učiníme pokrok, jaký jsme udělali mezi Melbourne a Malajsií, pak se to začne projevovat jak v pozicích na roštu, tak i šampionátu."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.