Williams se raduje - oba vozy v Malajsii získaly body, což se stalo naposledy před dvěma lety. Čeká je však jednání, aby se vyjasnilo dění ze závěru závodu, kdy Felipe Massa dostal instrukci pustit před sebe Valtteriho Bottase, ale rozhodl se neuposlechnout.
Felipe Massa si podobných situací ve Ferrari zažil několik, tentokrát však zareagoval po svém. Když se ve sluchátkách ozvalo jemu povědomé: "Valtteri je rychlejší než ty," mohlo mu to znít jako deja-vu. Tentokrát však tým neposlechl. A za rozhodnutím nepustit svého týmového kolegu před sebe si stojí.
"Nebylo to tak jasné. Slyšel jsem všechno, ale výsledek nebyl jasný. To, co jsem udělal bylo správné. Snažím se pro tým udělat to nejlepší a to je nejdůležitější. Jsem si jistý, že výsledek by se nezměnil, kdybych ho pustil. Podle mého názoru jsem se rozhodl správně. Dělám co můžu, abych týmu pomohl a poskytuji své zkušenosti. Tým mě respektuje a to ukázali i po závodě. Nemám problém a to, co se dnes stalo jsem nečekal, ale nakonec to bylo v pořádku," hájí se Brazilec.
Williams se snažil dát šanci Valtterimu Bottasovi zabojovat o šesté místo s Jensonem Buttonem a názory na to, zda to Fin mohl dokázat se různí. Massa se domnívá, že ani na čerstvějších pneumatikách by to Bottas nezvládl a proto si řekl, že mu pozici zadarmo nedaruje.
Nicméně Valtteri Bottas nesouhlasí a domnívá se, že tam byla možnost získat ještě více bodů a hodlá vše řádně prodiskutovat. Také Rod Nelson, který zatím v roli vedoucího inženýra zastupuje Roba Smedleyho (ten nastoupí až příští týden), věří, že by tam šance byla.
Časy poslušného Felipeho Massy jsou pryč (foto: Williams F1 Team)
"On (Massa) neudělal to, co bychom preferovali, aby udělal. Musíte chápat, že se snažíme o maximální zisk bodů v poháru konstruktérů. Felipův motor byl hodně zahřátý a obávali jsme se toho. Valtteri měl čerstvější pneumatiky a rozhodně novější než Jenson. Mysleli jsme, že by bylo dobré dát mu šanci Jensona předjet a pokud by to nezvládl, za dvě, tři kola bychom pořadí opět prohodili a všichni by byli spokojeni."
"O nic nejde, každý tým to dělá. Nejsou to příkazy, je to strategické rozhodnutí založené na výkonu vozů," komentuje situaci Nelson. Dodává, že to nemá co dočinění s preferencí jezdců a že u Williamsu neexistuje status jedničky či dvojky týmu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.