McLaren dnes prožil v Sepangu náročný den. Jeho jezdci si v horku stěžují na degradaci pneumatik, podle Jensona Buttona ztrácejí také v rychlých zatáčkách. Naštěstí se však zdá, že nové díly fungují.
"Přišlo nám to tam dnes těžké - obzvlášť v tom horku. V rychlých zatáčkách nejsme tak rychlí, jak bychom si přáli, a když máte problémy s přítlakem, horké počasí je ještě zvýrazní. Takže naše dlouhé jízdy byly náročné - jak z pohledu degradace pneumatik, tak i z pohledu čisté rychlosti," přiznává Button.
"Nyní procházíme data, ale zdá se, že vylepšení, která jsme sem přivezli, nám něco dávají, takže to je povzbuzující. Stále však zbývá odvést spoustu práce. Jsem si jistý, že lidé jsou nadšeni jednotlivými časy na kolo, zde toho ale moc nevypovídají, protože se dá lehce předjíždět. Jde o dlouhé jízdy, které musíte analyzovat - to je to, co nám přijde o něco těžší," říká zkušenější z jezdců McLarenu.
Jeho mladší týmový kolega popisuje své dojmy takto: "Nikdy jsem s autem v takových teplotách nejezdil, takže jsem se toho dnes hodně naučil. A jak říkám, protože je zde tak horko, tak pneumatiky opravdu trpí. Ale je to pro všechny stejné, takže se musíme snažit vše do zítřka vyřešit. Pokusím se nastavit auto tak, abych šetřil ty zadní."
"Vždy je něco, v čem se můžete zlepšit, a v současnosti mám spoustu věcí, o kterých můžeme přemýšlet, a dat, jimiž se musíme večer probrat. Pro mě bylo největším problémem přehřívání zadní pneumatik - chovají se na rozdíl od Austrálie velmi odlišně, proto se na ně zaměřím. Přesto jsem přesvědčený o tom, že přes noc můžeme na autě udělat užitečné změny," věří Magnussen.
Novinky sice fungují, ale piloti McLarenu mají po trénincích dojmy spíše rozpačité - ve druhém tréninku se oproti dopoledni nedokázali zlepšit tak, jak si představovali (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier jejich den shrnuje slovy: "Dopolední část pro nás byla důležitá, protože nám poskytla první příležitost porovnat nový nos. První dojmy byly pozitivní. Jenson i Kevin dokázali dopoledne ihned zajíždět konkurenceschopné časy na kolo a oba hlásili, že se auto chová v rychlých i pomalých zatáčkách dobře.
Odpoledne bylo o něco těžší. Změny, které jsme učinili mezi oběma tréninky, nevedly k takovým zlepšením, v jaké jsme doufali. Uvědomujeme si, že před sebou máme večer hodně práce, abychom oba vozy dostali před zítřejším dnem do lepší pozice."
"Stále jde pouze o první ze tří dnů jízd. Navíc vím, jak na to naši inženýři budou večer tlačit. Myslím si, že pak budeme moci na naše nejbližší soupeře před kvalifikací něco získat v oblasti relativní konkurenceschopnosti," dodává Boullier.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.