Piloti Mercedesu se po pátečních trénincích obávají velkého opotřebení pneumatik.
Nico Rosberg byl ve druhém tréninku nejrychlejším pilotem, přesto přiznal, že pro něj bylo velmi náročné udržet pneumatiky v dobrém stavu.
"Byl to relativně dobrý den. Bylo opravdu hodně teplo, což bylo náročné pro auto i pneumatiky. Rozhodně jsme neočekávali takové opotřebovávání gum, bylo obrovské a to je náročné," zhodnotil Němec dnešní den pro Sky Sports.
Jeho obavy sdílí i jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, který ve druhém tréninku dojel na čtvrtém místě. "Pracujeme na tom, abychom pochopili chování pneumatik, které jsou zde velmi, velmi horké. A co se vyvážení týče, stále nejsme tam, kde bychom chtěli být.""
"Každý rok je to zde stejné, takže se to dalo čekat. Je tu pro pneumatiky příliš horko a v těchto podmínkách potom nefungují správně. I když jsme měli tvrdou směs nebo středně-tvrdou, nebylo to dobré, ale je to stejné pro všechny," popisuje Hamilton.
Dalším faktorem je spotřeba paliva, která však podle Rosberga pro Mercedes nepředstavuje problém. "Není to problém, obzvlášť na tomto okruhu, který není na hraně. Není to odlišné od loňského závodu. Více se soustředíme na pneumatiky a simulaci závodu."
Očekává také bitvu se svým týmovým kolegou. "Bude to určitě těsné, a myslím, že to bude vždycky těsné a já se musím pokusit o to, abych zůstal vepředu. Zisk pole position by pomohl, už jen čistý start je výhodou," uvedl Rosberg.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.