Piloti Mercedesu se po pátečních trénincích obávají velkého opotřebení pneumatik.
Nico Rosberg byl ve druhém tréninku nejrychlejším pilotem, přesto přiznal, že pro něj bylo velmi náročné udržet pneumatiky v dobrém stavu.
"Byl to relativně dobrý den. Bylo opravdu hodně teplo, což bylo náročné pro auto i pneumatiky. Rozhodně jsme neočekávali takové opotřebovávání gum, bylo obrovské a to je náročné," zhodnotil Němec dnešní den pro Sky Sports.
Jeho obavy sdílí i jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, který ve druhém tréninku dojel na čtvrtém místě. "Pracujeme na tom, abychom pochopili chování pneumatik, které jsou zde velmi, velmi horké. A co se vyvážení týče, stále nejsme tam, kde bychom chtěli být.""
"Každý rok je to zde stejné, takže se to dalo čekat. Je tu pro pneumatiky příliš horko a v těchto podmínkách potom nefungují správně. I když jsme měli tvrdou směs nebo středně-tvrdou, nebylo to dobré, ale je to stejné pro všechny," popisuje Hamilton.
Dalším faktorem je spotřeba paliva, která však podle Rosberga pro Mercedes nepředstavuje problém. "Není to problém, obzvlášť na tomto okruhu, který není na hraně. Není to odlišné od loňského závodu. Více se soustředíme na pneumatiky a simulaci závodu."
Očekává také bitvu se svým týmovým kolegou. "Bude to určitě těsné, a myslím, že to bude vždycky těsné a já se musím pokusit o to, abych zůstal vepředu. Zisk pole position by pomohl, už jen čistý start je výhodou," uvedl Rosberg.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.