Williams do Malajsie nepřiváží žádné větší novinky, přesto Felipe Massa věří, že mohou stavět na pozitivním, přestože nepovedeném začátku sezóny v Melbourne. Je prý ale potřeba zvýšit přítlak FW36 v zadní části vozu.
Úvodní závod pro Felipeho Massu skončil již ve druhé zatáčce, když do něj narazil Caterham Kamuje Kobajašiho. Přesto Brazilec věří, že jinak mohl Williams bojovat o přední příčky a doufá, že konkurenceschopnost potvrdí i v Malajsii.
"Stále nám chybí trošku přítlaku v zadní části vozu a pracujeme na nápravě. Novinky nebyly připraveny a proto v Malajsii máme téměř stejné auto jako před čtrnácti dny. Sepang je jiný okruh, takže uvidíme, jak si auto povede tady. V továrně se usilovně pracuje na dalším zlepšování. Stále jsou oblasti, kde to můžeme dokázat a jakmile se to podaří, výkonnost ještě poroste," a dodal, že si pochvaluje vyvážení vozu.
"Odteď až do Barcelony uvidíme nejrůznější výsledky a zlepšování od ostatních týmů, stejně jako od nás. Pracujeme na novém balíku, který připravujeme do Číny a uvidíme, jak to půjde. Doufáme, že budeme konkurenceschopní jako v Austrálii."
"Kdybych neměl problém v první zatáčce, mohli jsme mít oba vozy na pódiu, ale i když vezmu v úvahu mou nehodu, stále bylo možné, že Valtteriho uvidíme na bedně. Po nárazu do zdi a defektu pneumatiky ukázal skvělý výkon a velký potenciál, které auto má a to je velmi pozitivní. Doufám, že za to vděčíme autu a ne specifikaci okruhu a snad konkurenceschopnost zopakujeme," uvedl Massa.
Také Valtteri Bottas věří, že by jinak v Austrálii bojovali o pódiová umístění. Fin se propadl polem po chybě, která vyústila v náraz do zdi a defekt pneumatiky. Dojel však nakonec na pátém místě.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.