Od Velké ceny Austrálie se vedlo už hodně debat o zvuku nových šestiválcových přeplňovaných pohonných jednotek. Není nijak překvapující, že ze strany mnoha fanoušků jsme mohli číst negativní ohlasy.
Zvuk nových agregátů je totiž v TV i při přímé jízdě na rovince dost jiný než to, na jsme byli zvyklí. Naopak od lidí, kteří měli možnost vidět nová auta na živo, jak akcelerují z nějaké zatáčky a řadí vyšší rychlostní stupně, můžeme slyšet chválu. Ron Walker, šéf závodu F1 v Melbourne, byl vždy kontroverzní osobou, a tak se i teď ihned zapojil do debat s tím, že nedostal show, za kterou platí nemalé peníze.
Fascinující je, že FIA již před sedmi lety zvažovala, jestli nebude zvuk nových pohonných jednotek problémem. V červnu 2007 FIA vydala dokument nazvaný “Formule 1 2011: Rámec předpisů pro pohonné jednotky” s podtitulem “Zápisky ze setkání Formula One Manufacturers’ Advisory Committee, červen 2007."
Tento dokument schválil tehdejší šéf FIA, Max Mosley, a připravili ho poradci FIA, Tony Purnell a Peter Wright. Byly v něm zásady, které vedly k novým pravidlům, které nakonec přišly na scénu o tři roky později než bylo původně zamýšleno.
Ačkoliv pak přišlo ještě mnoho dalších dokumentů, tak většina (ne vše) z výše zmíněné zprávy bylo přetransformováno do pravidel pro sezonu 2014, která odsouhlasil následovník Maxe Mosleyho u FIA, Jean Todt.
V roce 2007 byl v čele FIA Max Mosley
Purnell a Wright si ale byli dobře vědomi toho, že by se mělo myslet i na fanoušky, když ve zprávě napsali: "Největším omezením bude vyvarování se zničení emoční přitažlivosti Formule 1 pro její fanouškovskou základnu. Zvláště technický úžas F1 a čistá rychlost musejí být zachovány."
Co se zvuku týče, tak o tehdy ještě zamýšlených 2,2 litrových V6 motorech napsali: "Zvuk vysokých otáček bude nahrazen něčím, co neznáme, ale bude to tišší. Pohled je takový, že je třeba uvážit riziko vyplývající z tohoto nového hluku, který může být neatraktivní. Tišší auta jsou 100% v souladu s požadavky na životní prostředí. Unikátní a sofistikované pohonné jednotky budou dělat dramatický, možná ale hodně odlišný zvuk."
Je tedy poměrně zvláštní si takto zpětně přečíst, že se obecně vědělo, jak to se zvukem asi dopadne, ale řešení tohoto problému se nyní pro rok 2015 hledá.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.