Od Velké ceny Austrálie se vedlo už hodně debat o zvuku nových šestiválcových přeplňovaných pohonných jednotek. Není nijak překvapující, že ze strany mnoha fanoušků jsme mohli číst negativní ohlasy.
Zvuk nových agregátů je totiž v TV i při přímé jízdě na rovince dost jiný než to, na jsme byli zvyklí. Naopak od lidí, kteří měli možnost vidět nová auta na živo, jak akcelerují z nějaké zatáčky a řadí vyšší rychlostní stupně, můžeme slyšet chválu. Ron Walker, šéf závodu F1 v Melbourne, byl vždy kontroverzní osobou, a tak se i teď ihned zapojil do debat s tím, že nedostal show, za kterou platí nemalé peníze.
Fascinující je, že FIA již před sedmi lety zvažovala, jestli nebude zvuk nových pohonných jednotek problémem. V červnu 2007 FIA vydala dokument nazvaný “Formule 1 2011: Rámec předpisů pro pohonné jednotky” s podtitulem “Zápisky ze setkání Formula One Manufacturers’ Advisory Committee, červen 2007."
Tento dokument schválil tehdejší šéf FIA, Max Mosley, a připravili ho poradci FIA, Tony Purnell a Peter Wright. Byly v něm zásady, které vedly k novým pravidlům, které nakonec přišly na scénu o tři roky později než bylo původně zamýšleno.
Ačkoliv pak přišlo ještě mnoho dalších dokumentů, tak většina (ne vše) z výše zmíněné zprávy bylo přetransformováno do pravidel pro sezonu 2014, která odsouhlasil následovník Maxe Mosleyho u FIA, Jean Todt.
V roce 2007 byl v čele FIA Max Mosley
Purnell a Wright si ale byli dobře vědomi toho, že by se mělo myslet i na fanoušky, když ve zprávě napsali: "Největším omezením bude vyvarování se zničení emoční přitažlivosti Formule 1 pro její fanouškovskou základnu. Zvláště technický úžas F1 a čistá rychlost musejí být zachovány."
Co se zvuku týče, tak o tehdy ještě zamýšlených 2,2 litrových V6 motorech napsali: "Zvuk vysokých otáček bude nahrazen něčím, co neznáme, ale bude to tišší. Pohled je takový, že je třeba uvážit riziko vyplývající z tohoto nového hluku, který může být neatraktivní. Tišší auta jsou 100% v souladu s požadavky na životní prostředí. Unikátní a sofistikované pohonné jednotky budou dělat dramatický, možná ale hodně odlišný zvuk."
Je tedy poměrně zvláštní si takto zpětně přečíst, že se obecně vědělo, jak to se zvukem asi dopadne, ale řešení tohoto problému se nyní pro rok 2015 hledá.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.