Jezdec Mercedesu Lewis Hamilton nemá po diskvalifikaci Red Bullu v Austrálii žádné pochybnosti o tom, jak FIA dohlíží na sport po velkých změnách v pravidlech před letošní sezónou.
Také v paddocku v Malajsii se stále probírá diskvalifikace Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie, v níž dojel jako druhý. Red Bull se proti verdiktu komisařů odvolal a na nepřesné měření průtoku paliva si médiích stěžuje.
Mercedes měl s průtokem také problémy, na pokyn komisařů ale svůj průtok upravil. Hamilton tam ale kvůli problémům s motorem ujel pouze pět kol. Jak zatím hodnotí počínání Mezinárodní automobilové federace? "Já jsem s prací, kterou FIA v posledních letech odvádí, opravdu spokojený."
"[Případ Red Bullu] jsem skutečně moc nestudoval, ale vím, jak moc to je letos technické a náročné. Neustále dostáváme nové pokyny k věcem, kterých se striktně musíme držet a můj tým naštěstí odvedl dobrou práci a neměli jsme žádné očividné problémy," libuje si mistr světa z roku 2008.
"Podle mě jde jen o proces učení, během roku se budou všichni učit, dělat chyby a na těchto věcech pracovat," myslí si jezdec, podle něhož týmy v průběhu učiní velké pokroky v porozumění novým vozům.
Lewis Hamilton je s prací, kterou odvádí FIA, na rozdíl od Red Bullu spokojený(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Loni v Malajsii došlo u Mercedesu na týmovou režii - na rozdíl od Sebastiana Vettela z Red Bullu však Nico Rosberg uposlechl a svého týmového kolegu nepředjel, přestože byl rychlejší než Hamilton šetřící palivo.
Nová přísnější palivová omezení to letos ještě stíží. "Tento rok půjde o velkého hráče. Musíme ujet stejnou závodní vzdálenost jako v minulých několika letech s množstvím paliva o třetinu nižším. Jde tedy opravdu o obrovskou výzvu," dodává Hamilton pro Sky Sports.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.