Jezdec Mercedesu Lewis Hamilton nemá po diskvalifikaci Red Bullu v Austrálii žádné pochybnosti o tom, jak FIA dohlíží na sport po velkých změnách v pravidlech před letošní sezónou.
Také v paddocku v Malajsii se stále probírá diskvalifikace Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie, v níž dojel jako druhý. Red Bull se proti verdiktu komisařů odvolal a na nepřesné měření průtoku paliva si médiích stěžuje.
Mercedes měl s průtokem také problémy, na pokyn komisařů ale svůj průtok upravil. Hamilton tam ale kvůli problémům s motorem ujel pouze pět kol. Jak zatím hodnotí počínání Mezinárodní automobilové federace? "Já jsem s prací, kterou FIA v posledních letech odvádí, opravdu spokojený."
"[Případ Red Bullu] jsem skutečně moc nestudoval, ale vím, jak moc to je letos technické a náročné. Neustále dostáváme nové pokyny k věcem, kterých se striktně musíme držet a můj tým naštěstí odvedl dobrou práci a neměli jsme žádné očividné problémy," libuje si mistr světa z roku 2008.
"Podle mě jde jen o proces učení, během roku se budou všichni učit, dělat chyby a na těchto věcech pracovat," myslí si jezdec, podle něhož týmy v průběhu učiní velké pokroky v porozumění novým vozům.
Lewis Hamilton je s prací, kterou odvádí FIA, na rozdíl od Red Bullu spokojený(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Loni v Malajsii došlo u Mercedesu na týmovou režii - na rozdíl od Sebastiana Vettela z Red Bullu však Nico Rosberg uposlechl a svého týmového kolegu nepředjel, přestože byl rychlejší než Hamilton šetřící palivo.
Nová přísnější palivová omezení to letos ještě stíží. "Tento rok půjde o velkého hráče. Musíme ujet stejnou závodní vzdálenost jako v minulých několika letech s množstvím paliva o třetinu nižším. Jde tedy opravdu o obrovskou výzvu," dodává Hamilton pro Sky Sports.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.