Co schází Red Bullu k tomu, aby měl i letos nejrychlejší auto? Podle jeho majitele Dietricha Mateschitze je brzdí motor, proto si zahrává s myšlenkou, že by si ho vyráběli sami.
Na dotaz, zda veškeré problémy Red Bullu spočívají v oblasti pohonné jednotky dodávané Renaultem, rakouský miliardář odpovídá: "Ano. Myslím, že naše auto je znovu špičkové, ale abychom to mohli prokázat, tak by potřebovala perfektní motor z pohledu hardwaru a softwaru."
Vztahy mezi týmem a dodavatelem motorů jsou od prvních předsezónních testů napjaté. K alternativním řešením této situace Mateschitz uvedl: "Zřejmě by šlo zkrátka o výrobu vlastního motoru."
Přesto však věří, že se Mercedes, jenž dominoval úvodnímu závodu sezóny 2014, brzy dostihnout: "Věřím, že tento proces bude rychlý a my do třetího závodu Mercedes doženeme. Není důvod se domnívat, že titul už není naším cílem."
Podle něj úřadující mistr světa Sebastian Vettel opět ukáže své kvality a povede úspěšné tažení Red Bullu. "Čtyři a půl roku, co je s námi, měl Sebastian auto, s nímž mohl vítězit. Oplývá více než dostatkem charakteru, profesionality a oddanosti na to, aby tuto fázi společně s týmem překonal," cituje Mateschitze rakouská agentura APA.
Podle majitele Red Bullu může za nekonkurenceschopnost vozu RB10dodavatel pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.