Co schází Red Bullu k tomu, aby měl i letos nejrychlejší auto? Podle jeho majitele Dietricha Mateschitze je brzdí motor, proto si zahrává s myšlenkou, že by si ho vyráběli sami.
Na dotaz, zda veškeré problémy Red Bullu spočívají v oblasti pohonné jednotky dodávané Renaultem, rakouský miliardář odpovídá: "Ano. Myslím, že naše auto je znovu špičkové, ale abychom to mohli prokázat, tak by potřebovala perfektní motor z pohledu hardwaru a softwaru."
Vztahy mezi týmem a dodavatelem motorů jsou od prvních předsezónních testů napjaté. K alternativním řešením této situace Mateschitz uvedl: "Zřejmě by šlo zkrátka o výrobu vlastního motoru."
Přesto však věří, že se Mercedes, jenž dominoval úvodnímu závodu sezóny 2014, brzy dostihnout: "Věřím, že tento proces bude rychlý a my do třetího závodu Mercedes doženeme. Není důvod se domnívat, že titul už není naším cílem."
Podle něj úřadující mistr světa Sebastian Vettel opět ukáže své kvality a povede úspěšné tažení Red Bullu. "Čtyři a půl roku, co je s námi, měl Sebastian auto, s nímž mohl vítězit. Oplývá více než dostatkem charakteru, profesionality a oddanosti na to, aby tuto fázi společně s týmem překonal," cituje Mateschitze rakouská agentura APA.
Podle majitele Red Bullu může za nekonkurenceschopnost vozu RB10dodavatel pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.