Co schází Red Bullu k tomu, aby měl i letos nejrychlejší auto? Podle jeho majitele Dietricha Mateschitze je brzdí motor, proto si zahrává s myšlenkou, že by si ho vyráběli sami.
Na dotaz, zda veškeré problémy Red Bullu spočívají v oblasti pohonné jednotky dodávané Renaultem, rakouský miliardář odpovídá: "Ano. Myslím, že naše auto je znovu špičkové, ale abychom to mohli prokázat, tak by potřebovala perfektní motor z pohledu hardwaru a softwaru."
Vztahy mezi týmem a dodavatelem motorů jsou od prvních předsezónních testů napjaté. K alternativním řešením této situace Mateschitz uvedl: "Zřejmě by šlo zkrátka o výrobu vlastního motoru."
Přesto však věří, že se Mercedes, jenž dominoval úvodnímu závodu sezóny 2014, brzy dostihnout: "Věřím, že tento proces bude rychlý a my do třetího závodu Mercedes doženeme. Není důvod se domnívat, že titul už není naším cílem."
Podle něj úřadující mistr světa Sebastian Vettel opět ukáže své kvality a povede úspěšné tažení Red Bullu. "Čtyři a půl roku, co je s námi, měl Sebastian auto, s nímž mohl vítězit. Oplývá více než dostatkem charakteru, profesionality a oddanosti na to, aby tuto fázi společně s týmem překonal," cituje Mateschitze rakouská agentura APA.
Podle majitele Red Bullu může za nekonkurenceschopnost vozu RB10dodavatel pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.