Šéf McLarenu Ron Dennis věří, že jejich mladý pilot Kevin Magnussen má na to, aby se ve Formuli 1 prosadil, a stal se mistrem světa.
Úřadující mistr světa Formule Renault 3.5 se probojoval hned ve svém prvním závodě v F1 na pódium: cílem Velké ceny Austrálie projel jako třetí, po diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Red Bullu se posunul dokonce na druhé místo.
Dennis o jeho kvalitách nepochybuje: "Má všechny potřebné ingredience pro to, aby vyhrál mistrovství světa." Má to ale háček: "Musí však sedět v konkurenceschopném autě," uvědomuje si šéf McLarenu.
"Jeden závod je jeden závod. Uvidíme, jak mu to půjde ve čtyřech závodech. Nemám však žádné obavy o jeho temperament, jeho soustředění či odhodlanost. A navíc je připravený podstoupit jakékoliv nezbytné oběti - to je zcela zřejmé. V Jensonovi má skvělého rádce, vycházejí spolu velmi dobře. Udrží si Jensonovu upřímnost," myslí si Dennis.
Výkonnost mladého Dána podle něj ospravedlnila rozhodnutí zbavit se ke konci roku Sergia Péreze: "Nemyslím si, že by dokázal odvést lepší práci. Po celý víkend nedělal chyby. Nikdy se nedostal ani jedním kolem mimo trať, držel se pokynů, ale v ty správné okamžiky na to velmi tvrdě zatlačil.
Nemám pro něj nic jiného než slova chvály. Dojet třetí ve své první velké ceně při té složitosti pravidel dobře odjet kvalifikaci za mokrých i suchých podmínek - kdo by si mohl přát více? Ospravedlnilo to proces volby. Dát mu příležitost - taková rozhodnutí jsou vždy těžká, protože můžete šlápnout vedle. Těší mě, že tohle bylo správné," ulevuje si pro Autosport šéf McLarenu.
Just like old times: @janmagnussen will be in Malaysia this weekend to watch his son @KevinMagnussen race. #F1 pic.twitter.com/r0PUhCm3Ik
— McLaren (@McLarenF1) March 25, 2014
Z rodinného archivu: otec Jan se synem Kevinem,oba již míří do Malajsie (foto: McLaren Mercedes)
"Někdy takové rozhodnutí může učinit pouze jedna osoba. V tomto případě jsem to byl ja, protože jsme měli celou škálu problémů. Při několika příležitostech jsem se do toho v roce 2013 vložil - a tohle byla jedna z nich," dodává Dennis, který Magnussena prosadil na úkor Péreze, které chtěl v týmu udržet Martin Whitmarsh.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.