Jeden z hlavních inženýrů Mercedesu Aldo Costa vyjádřil pochybnosti o tom, že by po jednoznačném vítězství v Austrálii měli dominovat i ve zbytku sezóny. Věci se podle něj v F1 rychle mění.
Lewis Hamilton získal v kvalifikaci v Melbourne pole-position, Nico Rosberg po jeho odstoupení druhý den Velkou cenu Austrálie s přehledem ovládl. Navíc bylo zřejmé, že ve druhé části závodu nejel naplno a techniku šetřil.
Podle Costy však takto soupeře po celý rok převyšovat nebudou: "Ne, nemyslím si, že bychom mohli hovořit o dominanci. Viděli jsme pokrok, který udělal Red Bull mezi testem v Bahrajnu a prvním závodem - byli mnohem konkurenceschopnější než během zimních testů."
"To vypovídá o tom, jak rychle se v F1 činí pokroky a řeší problémy. A je dost možné, že během několika velkých cen bude na dobré úrovni mnoho týmů," uvádí pro Autosprint vedoucí inženýr Mercedesu, který v roce 2012 přišel z Ferrari.
Mercedes dokázal na úvod sezóny připravit nejlepší pohonnou jednotku. Na otázku, jestli dosahují až o 50 koní vyššího výkonu, Costa odpovídá: "Ne, nemyslím si to. Dovolte mi to vysvětlit. Jakožto týmy máme GPS data, takže všichni mohou vidět, že když Renault jezdí na plný výkon, tak dosahuje pozoruhodné výkonnosti."
Mercedes si nemyslí, že letos budou dominovat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Možná tedy momentálně jejich deficit spočívá v tom, že tuto úroveň výkonnosti nedokážou kvůli teplotám či únavě materiálu udržet po celý závod. Myslím si ale, že tento problém postupně vyřeší," dodává Costa.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.