Jeden z hlavních inženýrů Mercedesu Aldo Costa vyjádřil pochybnosti o tom, že by po jednoznačném vítězství v Austrálii měli dominovat i ve zbytku sezóny. Věci se podle něj v F1 rychle mění.
Lewis Hamilton získal v kvalifikaci v Melbourne pole-position, Nico Rosberg po jeho odstoupení druhý den Velkou cenu Austrálie s přehledem ovládl. Navíc bylo zřejmé, že ve druhé části závodu nejel naplno a techniku šetřil.
Podle Costy však takto soupeře po celý rok převyšovat nebudou: "Ne, nemyslím si, že bychom mohli hovořit o dominanci. Viděli jsme pokrok, který udělal Red Bull mezi testem v Bahrajnu a prvním závodem - byli mnohem konkurenceschopnější než během zimních testů."
"To vypovídá o tom, jak rychle se v F1 činí pokroky a řeší problémy. A je dost možné, že během několika velkých cen bude na dobré úrovni mnoho týmů," uvádí pro Autosprint vedoucí inženýr Mercedesu, který v roce 2012 přišel z Ferrari.
Mercedes dokázal na úvod sezóny připravit nejlepší pohonnou jednotku. Na otázku, jestli dosahují až o 50 koní vyššího výkonu, Costa odpovídá: "Ne, nemyslím si to. Dovolte mi to vysvětlit. Jakožto týmy máme GPS data, takže všichni mohou vidět, že když Renault jezdí na plný výkon, tak dosahuje pozoruhodné výkonnosti."
Mercedes si nemyslí, že letos budou dominovat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Možná tedy momentálně jejich deficit spočívá v tom, že tuto úroveň výkonnosti nedokážou kvůli teplotám či únavě materiálu udržet po celý závod. Myslím si ale, že tento problém postupně vyřeší," dodává Costa.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.