Pokud Red Bull uspěje u odvolacího soudu se svým odvoláním proti vyloučení z Austrálie, tak to může vést ke smršti změn ve výsledcích během sezony 2014, míní Graeme Lowdon z Marussie.
Red Bull se rozhodl odvolat proti vyloučení Daniela Riccïarda z jeho domácí VC Austrálie. Podle názoru mistrovského týmu senzor FIA neudával správné hodnoty a tým se proto rozhodl věřit vlastním datům. Avšak komisaři tým před i během závodu varovali. Stáj se však rozhodla jejich varování ignorovat.
Graeme Lowdon říká, že pokud Red Bull s odvoláním vyhraje, tak to může vést i další týmy k ignorování informací a posléze odvolání, což je podle něj špatné pro sport i fanoušky: "Doufám, že ne[vyhrají], protože je to špatné pro fanoušky. Oni si chtějí sednout k televizi, shlédnout závod a poté vědět, kdo vyhrál. Nechtějí ještě další den nebo dva hledat, kdo že to vlastně vyhrál, dojel druhý a podobně."
"Z toho důvodu doufám, že nevyhrají. Můj čistě osobní názor navíc je, že by to vedlo k záplavě dalších odvolání. Ano, odvolací soud je něco jiného než FIA, ale já věřím, že technické předpisy by měly být dost jasné. Pokud se Red Bull rozhodl ignorovat tento základní rámec FIA, pak proto, aby bylo auto rychlejší. Neexistuje jiný důvod pro to, aby to dělali.
Marussia má názor jasný, na definitivní rozhodnutí si počkáme do 14. dubna
Proto, pokud by tohle bylo cestou, kterou by se vydaly všechny týmy a všechny výsledky by byly rozhodovány u odvolacího soudu, pak by to nebylo dobré nejen pro fanoušky ale i pro celý sport. Tyto systémy máme právě proto, že FIA chce mít kontrolu.
Sledujeme názory Charlieho Whitinga a podle mě je pro týmy správné se jimi řídit. Týmy by se měly řídit rady komisařů, i když by snad neodpovídaly pravidlům," řekl týmový prezident a sportovní ředitel Marussie pro Sky Sports.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.