Pokud Red Bull uspěje u odvolacího soudu se svým odvoláním proti vyloučení z Austrálie, tak to může vést ke smršti změn ve výsledcích během sezony 2014, míní Graeme Lowdon z Marussie.
Red Bull se rozhodl odvolat proti vyloučení Daniela Riccïarda z jeho domácí VC Austrálie. Podle názoru mistrovského týmu senzor FIA neudával správné hodnoty a tým se proto rozhodl věřit vlastním datům. Avšak komisaři tým před i během závodu varovali. Stáj se však rozhodla jejich varování ignorovat.
Graeme Lowdon říká, že pokud Red Bull s odvoláním vyhraje, tak to může vést i další týmy k ignorování informací a posléze odvolání, což je podle něj špatné pro sport i fanoušky: "Doufám, že ne[vyhrají], protože je to špatné pro fanoušky. Oni si chtějí sednout k televizi, shlédnout závod a poté vědět, kdo vyhrál. Nechtějí ještě další den nebo dva hledat, kdo že to vlastně vyhrál, dojel druhý a podobně."
"Z toho důvodu doufám, že nevyhrají. Můj čistě osobní názor navíc je, že by to vedlo k záplavě dalších odvolání. Ano, odvolací soud je něco jiného než FIA, ale já věřím, že technické předpisy by měly být dost jasné. Pokud se Red Bull rozhodl ignorovat tento základní rámec FIA, pak proto, aby bylo auto rychlejší. Neexistuje jiný důvod pro to, aby to dělali.
Marussia má názor jasný, na definitivní rozhodnutí si počkáme do 14. dubna
Proto, pokud by tohle bylo cestou, kterou by se vydaly všechny týmy a všechny výsledky by byly rozhodovány u odvolacího soudu, pak by to nebylo dobré nejen pro fanoušky ale i pro celý sport. Tyto systémy máme právě proto, že FIA chce mít kontrolu.
Sledujeme názory Charlieho Whitinga a podle mě je pro týmy správné se jimi řídit. Týmy by se měly řídit rady komisařů, i když by snad neodpovídaly pravidlům," řekl týmový prezident a sportovní ředitel Marussie pro Sky Sports.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.