Všichni netrpělivě mezi dvěma úvodními Velkými Cenami sledovali Mercedes a jeho snahu o záchranu motoru v Hamiltonově monopostu.
Hamiltonův motorV letošním roce již mají jezdci k dispozici pouze 5 motorů na celou sezonu. Pokud by tuto kvótu překročili, pak by při využití šestého agregátu následoval start z boxové uličky. Velké obavy měl po austrálském závodu Lewis Hamilton, který zaznamenal hned v prvním závodu roku problém s motorem, který jej vyřadil.
Avšak zdá se, že Mercedes bude schopný použít motor z Austrálie i v Malajsii. "Držím place a doufám, že jej budeme moci opět použít. V posledních několika dnech jsem o tom dost mluvil s inženýry, kteří to pořád vyšetřují. Podle toho, na co zatím přišli, to vypadá na to, že byl problém s kabeláží, která vede k motoru," říká jezdec pro Mirror.
Motor z Austrálie by měl být použitelný i v Malajsii, případně dalších závodech
"Nemohli jsme s tím nic nadělat. Naštěstí jsme včas zastavili, to musím přiznat. Auto sice pořád jelo, ale už ne moc rychle." Vzpomíná na nepovedený vstup do nového roku mistr světa z roku 2008.
Spotřeba Toro RossoO vyloučení Daniela Ricciarda z Red Bullu se toho napsalo a namluvilo již dost. Avšak teď vyplulo na povrch, že i druhý tým rakouského miliardáře, Toro Rosso, měl problém se spotřebou. Technik Renaultu, Ricardo Penteado, který pracuje v týmu Toro Rosso, to odhalil s tím, že jeho tým se rozhodl respektovat zprávy z průtokoměru a průtok paliva omezil.
Hoši od Toro Rosso mohou děkovat týmu, že se rozhodl neignorovat zprávy z průtokoměru
Jen připomeňme, že maximální průtok paliva je 100 kg/h, více o letošních změnách zde. Toro Rosso tak reagovalo opačně než Red Bull, který se rozhodl jednotný průtokoměr ignorovat a věřit vlastním výpočtům.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.