Všichni netrpělivě mezi dvěma úvodními Velkými Cenami sledovali Mercedes a jeho snahu o záchranu motoru v Hamiltonově monopostu.
Hamiltonův motorV letošním roce již mají jezdci k dispozici pouze 5 motorů na celou sezonu. Pokud by tuto kvótu překročili, pak by při využití šestého agregátu následoval start z boxové uličky. Velké obavy měl po austrálském závodu Lewis Hamilton, který zaznamenal hned v prvním závodu roku problém s motorem, který jej vyřadil.
Avšak zdá se, že Mercedes bude schopný použít motor z Austrálie i v Malajsii. "Držím place a doufám, že jej budeme moci opět použít. V posledních několika dnech jsem o tom dost mluvil s inženýry, kteří to pořád vyšetřují. Podle toho, na co zatím přišli, to vypadá na to, že byl problém s kabeláží, která vede k motoru," říká jezdec pro Mirror.
Motor z Austrálie by měl být použitelný i v Malajsii, případně dalších závodech
"Nemohli jsme s tím nic nadělat. Naštěstí jsme včas zastavili, to musím přiznat. Auto sice pořád jelo, ale už ne moc rychle." Vzpomíná na nepovedený vstup do nového roku mistr světa z roku 2008.
Spotřeba Toro RossoO vyloučení Daniela Ricciarda z Red Bullu se toho napsalo a namluvilo již dost. Avšak teď vyplulo na povrch, že i druhý tým rakouského miliardáře, Toro Rosso, měl problém se spotřebou. Technik Renaultu, Ricardo Penteado, který pracuje v týmu Toro Rosso, to odhalil s tím, že jeho tým se rozhodl respektovat zprávy z průtokoměru a průtok paliva omezil.
Hoši od Toro Rosso mohou děkovat týmu, že se rozhodl neignorovat zprávy z průtokoměru
Jen připomeňme, že maximální průtok paliva je 100 kg/h, více o letošních změnách zde. Toro Rosso tak reagovalo opačně než Red Bull, který se rozhodl jednotný průtokoměr ignorovat a věřit vlastním výpočtům.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.