Renault a Caterham upouštějí od plánu na výrobu společného sportovního modelu silničního vozu.
Tento projekt oznámili na konci roku 2012. Skupina Caterham se tehdy stala 50% vlastníkem automobilky Alpine Renault. Cílem mělo být uvést na trh do čtyř let vlastní sportovní vozidlo.
"Toto nové partnerství v Caterhamem reprezentuje dlouhotrvající ambici: vytvoření sportovního vozu s DNA značky Alpine," uvedl tehdy v oficiálním prohlášení výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn.
Tony Fernandes z Caterhamu sliboval více společných vozů a plánoval stát se globálním prémiovým hráčem. Tým proto v názvu F1 monopostů vynechával sudá čísla (CT02, CT04), která měla patřit silničním vozům. Krom toho na podzim loňského roku představil vlastní koncept AeroSeven (viz foto).
Po devíti měsících společného vývoje však ze spolupráce sešlo. Francouzský výrobce automobilů by měl své rozhodnutí oznámit ve středu. Ve vývoji roadsteru pod značkou Alpine by však měl dle interních dokumentů podle agentury Reuters pokračovat, zástupci Caterhamu se k celé záležitosti zatím odmítli vyjádřit.
Ze společného projektu Caterhamu a Renaultu sejde (foto: Renault)
Fernandes, jehož Caterham loni v F1 skončil na posledním místě a dosud nezískal ani bod, varoval, že pokud se věci nezlepší, může z motorsportu odejít. Budoucí finanční příspěvky Caterhamu do společného projektu soukromě zpochybňoval i Ghosn. Jeho Renault prodal svůj F1 tým v roce 2010, stále v ní však dodává motory stájím Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.