Renault a Caterham upouštějí od plánu na výrobu společného sportovního modelu silničního vozu.
Tento projekt oznámili na konci roku 2012. Skupina Caterham se tehdy stala 50% vlastníkem automobilky Alpine Renault. Cílem mělo být uvést na trh do čtyř let vlastní sportovní vozidlo.
"Toto nové partnerství v Caterhamem reprezentuje dlouhotrvající ambici: vytvoření sportovního vozu s DNA značky Alpine," uvedl tehdy v oficiálním prohlášení výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn.
Tony Fernandes z Caterhamu sliboval více společných vozů a plánoval stát se globálním prémiovým hráčem. Tým proto v názvu F1 monopostů vynechával sudá čísla (CT02, CT04), která měla patřit silničním vozům. Krom toho na podzim loňského roku představil vlastní koncept AeroSeven (viz foto).
Po devíti měsících společného vývoje však ze spolupráce sešlo. Francouzský výrobce automobilů by měl své rozhodnutí oznámit ve středu. Ve vývoji roadsteru pod značkou Alpine by však měl dle interních dokumentů podle agentury Reuters pokračovat, zástupci Caterhamu se k celé záležitosti zatím odmítli vyjádřit.
Ze společného projektu Caterhamu a Renaultu sejde (foto: Renault)
Fernandes, jehož Caterham loni v F1 skončil na posledním místě a dosud nezískal ani bod, varoval, že pokud se věci nezlepší, může z motorsportu odejít. Budoucí finanční příspěvky Caterhamu do společného projektu soukromě zpochybňoval i Ghosn. Jeho Renault prodal svůj F1 tým v roce 2010, stále v ní však dodává motory stájím Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.