Grosjean: Místy jezdím jen na 30%

Lotus
Lotus, foto: Lotus F1 Team
iM2 23. března 2014 21:38
Sdílej:

Nová pravidla platná v F1 od této sezony neumožňují Romanu Grosjeanovi žádnou moc velkou radost. Dle něj je jízda dokonce frustrující.

Lotus v Austrálii nezažil zrovna optimální výkon. E22 nemohli pořádně přinutit k fungování a v kvalifikaci skončili oba jezdci až na konci pole, závod pak ani jeden z nich nedokončil. Romain Grosjean teď pro MotorSportsTalk odhalil, že ho kromě problémů v týmu frustruje ještě něco jiného. Francouz, který v Melbourne odstartoval do svojí už čtvrté sezony, totiž patří k velkým kritikům nových pravidel ve Formuli 1.

S novými V6 turbo motory a nákladným přechodem k novým pohonným ústrojím se Grosjean ještě stále úplně nesžil. "Není to tak příjemné jako dříve, abych byl upřímný. Je to hodně o optimalizaci zpětně získané energie. Na dalších závodních tratích nebudete moci jet na více jak 90%, jako tomu bývalo dříve - občas jsme jen na 30%." Znamená to, že neuvidíme žádný další závod na limitu? "Na to si musíme zvyknout," říká 27letý Francouz. 

U Lotusu měli v Austrálii hodně práce, bohužel ne co se počtu zastávek v boxech týče(foto: Lotus F1 Team)

"Momentálně je to frustrující pro nás, jezdce, ale to jsou teď platná pravidla. Musíme si zvyknout a získat z toho to nejlepší." Dle pilota Lotusu je ale pocit z auta závislý také od úspěchu. "Když vyhráváte, tak to milujete, když se vám ale nedaří, tak ne." Nepovedený závodní víkend v Austrálii už ale hodil za hlavu a pro Malajsii si z něj vzal jen pozitiva.

"Posbírali jsme nějaká dobrá data a díky nim se budeme zlepšovat." Úkol pro příští víkend je přitom jasný: "Cílem teď je, jít do víkendu v Malajsii na plný plyn, ve volných trénincích náš časový haromonogram pořádně odpracovat a přetvořit to ve výsledky v kvalifikaci a v závodu. Sepang je moji oblíbenou tratí, těším se na ní."

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.