Nová pravidla platná v F1 od této sezony neumožňují Romanu Grosjeanovi žádnou moc velkou radost. Dle něj je jízda dokonce frustrující.
Lotus v Austrálii nezažil zrovna optimální výkon. E22 nemohli pořádně přinutit k fungování a v kvalifikaci skončili oba jezdci až na konci pole, závod pak ani jeden z nich nedokončil. Romain Grosjean teď pro MotorSportsTalk odhalil, že ho kromě problémů v týmu frustruje ještě něco jiného. Francouz, který v Melbourne odstartoval do svojí už čtvrté sezony, totiž patří k velkým kritikům nových pravidel ve Formuli 1.
S novými V6 turbo motory a nákladným přechodem k novým pohonným ústrojím se Grosjean ještě stále úplně nesžil. "Není to tak příjemné jako dříve, abych byl upřímný. Je to hodně o optimalizaci zpětně získané energie. Na dalších závodních tratích nebudete moci jet na více jak 90%, jako tomu bývalo dříve - občas jsme jen na 30%." Znamená to, že neuvidíme žádný další závod na limitu? "Na to si musíme zvyknout," říká 27letý Francouz.
U Lotusu měli v Austrálii hodně práce, bohužel ne co se počtu zastávek v boxech týče(foto: Lotus F1 Team)
"Momentálně je to frustrující pro nás, jezdce, ale to jsou teď platná pravidla. Musíme si zvyknout a získat z toho to nejlepší." Dle pilota Lotusu je ale pocit z auta závislý také od úspěchu. "Když vyhráváte, tak to milujete, když se vám ale nedaří, tak ne." Nepovedený závodní víkend v Austrálii už ale hodil za hlavu a pro Malajsii si z něj vzal jen pozitiva.
"Posbírali jsme nějaká dobrá data a díky nim se budeme zlepšovat." Úkol pro příští víkend je přitom jasný: "Cílem teď je, jít do víkendu v Malajsii na plný plyn, ve volných trénincích náš časový haromonogram pořádně odpracovat a přetvořit to ve výsledky v kvalifikaci a v závodu. Sepang je moji oblíbenou tratí, těším se na ní."
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.