U Force Indie panují po úvodním závodu rozporuplné pocity. Získali body, ale na soupeře ztrácejí a mají tak před sebou ještě kus práce.
U Force Indie věří, že mají co dohánět, potože na své rivaly s motory Mercedes zatím ztrácejí. V Austrálii se prý trápili víc, než čekali.
Lépe si vedl Nico Hülkenberg, který nakonec po diskvalifikaci Daniela Ricciarda obsadil šesté místo. Pohyboval se na čtvrtém místě a dlouho za sebou držel i Ferrari Fernanda Alonsa. Němec se před závodem netajil tím, že cílem byly body, což splnili. Na poslední bodovanou příčku se totiž dostal i jeho týmový kolega Sergio Pérez.
Zástupce šéfa týmu, Bob Fernley, však jejich výkon označil za akceptovatelný, ale nijak výjimečný a žádá od týmu zmenšení ztráty soupeře. "Bylo to dobré, ale ne tak dobré, jak bychom chtěli. Trošku nám chyběla závodní rychlost, kterou bychom si představovali a máme tak co se výkonnosti týče ještě co dělat. Nyní se na to zaměřujeme," okomentoval formu indického týmu pro Autosport.
"Máme spolehlivost, což je dobré a která je společná pro týmy s motory Mercedes napříč paddockem. Musíme se tedy zvednout a ujistit se, že budeme bojovat s McLareny a Williamsy," má jasno Fernley.
Podle něj již nebude možné získat výrazné zlepšení výkonu pohonných jednotek a potvrdil, že do Malajsie přiveze Force India novinky. "Něco málo přivezeme, ale vývojový program jede naplno. Popravdě řečeno aerodynamickou válku očekáváme až na začátku evropských závodů a myslím, že i teď se to posune vpřed," upozornil.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.