Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, se nechal slyšet, že nemá cenu neustále uvažovat, jestli jeho tým v zimě odvedl dostatečně dobrou práci. Důraz klade na aktuální vylepšení auta.
Ani Fernando Alonso ani Kimi Räikkönen se nedokázali v Austrálii dostat na podium. Tým Ferrari si poté musel připustit, že zaostává za ostatními. Celou stáj tedy čekají náročné týdny, ve kterých se musí pokusit co možná nejrychleji zlepšit výkonnost auta.
Stefano Domenicali vyzývá tým, aby neztrácel čas polemizováním nad tím, kdo udělal jakou chybu, ale plně se koncentrovalna vývoj auta: "Jde o to, aby každý odvedl svoji práci, na kterou se bude plně soustředit. Není třeba si říkat, jestli to byla moje nebo tvoje chyba."
"Jako tým musíme reagovat společně. A přesně o to jsem požádal všechny svoje inženýry a techniky." Ferrari se podle něj nemůže zaměřit pouze na jednu konkrétní oblast, ve které se musí zlepšit. Vylepšení je třeba jak na autě samotném, tak i na motoru.
Alonso potřeboval vyšší výkon, aby Hülkenberga předjel
Alonso v Austrálii nedokázal na trati předjet Hülkenberga s Force Indii (dostal se před něj až díky zastávce v boxech), k motorům tedy Domenicali říká: "Zde se musíme zlepšit. Čím víc máte síly, tím kratší dobu musíte jet pod plynem. To přináší velké výhody v oblasti spotřeby paliva. Musíme se v této oblasti hodně zlepšit, ale stejně tak je třeba zapracovat na autě."
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.