McLaren chce do příští Velké ceny Malajsie udělat velký pokrok - zrychlit až o půl sekundy na kolo.
"Naším záměrem je stát se co nejrychleji týmem vyhrávajícím velké ceny. Pokud se vám to nepodaří, pak nejsme tam, kde byste chtěli být. Otázka tedy zní, jak to stáhnout a jak rychle to dokážeme? A jaké kroky musíme přijmout?" táže se šéf týmu Ron Dennis.
"Tyto mezikontinentální závody omezují to, jak rychle vyvíjíte auto, ale i přesto do toho dáme to nejlepší. Věříme, že v příští velké ceně půjde z mnoha důvodů o půl sekundy. To na splnění našeho cíle nebude stačil, ale vytvoří to tlak na týmy, kteří nahánějí nás," pokračuje.
Sportovní ředitel Eric Boullier tento týden uvedl, že Mercedes a Williams mají na zbytek pole náskok 0,5 - 0,75 s. Podle Dennise však jejich náskok může být ještě dvakrát vyšší: "Rychlost je zřejmá jen v kvalifikaci. Je jasné, že ostatní převyšují o 1,5 sekundy. Tohle stáhnout je výzva, není to však nemožné."
Výkonnost v Austrálii pozvedla ve Wokingu náladu, obzvlášť poté, co s oběma vozy skončili na pódiu. "Byl to dobrý víkend. Výsledek není tak špatný, ale za tím výsledkem se toho ukrývá více: disciplína týmu, dobře vykonané zastávky v boxech, povolání Jensona ve správný čas... V podstatě celý víkend vyšel velmi, velmi dobře."
McLaren dosáhl v Austrálii lepší výsledek, než očekával, do Malajsie hodlá zrychlit o půl sekudny(foto: McLaren Mercedes)
"Měli jsme několik problémů se softwarem na začátku tréninku, ale znovu: žádný zmatek, jen velké soustředění a odhodlanost dohromady. Dodá jim to důvěru ve vedení a směrování této společnosti," vyzdvihuje nepřímo Dennis i své zásluhy.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.