McLaren chce do příští Velké ceny Malajsie udělat velký pokrok - zrychlit až o půl sekundy na kolo.
"Naším záměrem je stát se co nejrychleji týmem vyhrávajícím velké ceny. Pokud se vám to nepodaří, pak nejsme tam, kde byste chtěli být. Otázka tedy zní, jak to stáhnout a jak rychle to dokážeme? A jaké kroky musíme přijmout?" táže se šéf týmu Ron Dennis.
"Tyto mezikontinentální závody omezují to, jak rychle vyvíjíte auto, ale i přesto do toho dáme to nejlepší. Věříme, že v příští velké ceně půjde z mnoha důvodů o půl sekundy. To na splnění našeho cíle nebude stačil, ale vytvoří to tlak na týmy, kteří nahánějí nás," pokračuje.
Sportovní ředitel Eric Boullier tento týden uvedl, že Mercedes a Williams mají na zbytek pole náskok 0,5 - 0,75 s. Podle Dennise však jejich náskok může být ještě dvakrát vyšší: "Rychlost je zřejmá jen v kvalifikaci. Je jasné, že ostatní převyšují o 1,5 sekundy. Tohle stáhnout je výzva, není to však nemožné."
Výkonnost v Austrálii pozvedla ve Wokingu náladu, obzvlášť poté, co s oběma vozy skončili na pódiu. "Byl to dobrý víkend. Výsledek není tak špatný, ale za tím výsledkem se toho ukrývá více: disciplína týmu, dobře vykonané zastávky v boxech, povolání Jensona ve správný čas... V podstatě celý víkend vyšel velmi, velmi dobře."
McLaren dosáhl v Austrálii lepší výsledek, než očekával, do Malajsie hodlá zrychlit o půl sekudny(foto: McLaren Mercedes)
"Měli jsme několik problémů se softwarem na začátku tréninku, ale znovu: žádný zmatek, jen velké soustředění a odhodlanost dohromady. Dodá jim to důvěru ve vedení a směrování této společnosti," vyzdvihuje nepřímo Dennis i své zásluhy.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.