McLaren chce do příští Velké ceny Malajsie udělat velký pokrok - zrychlit až o půl sekundy na kolo.
"Naším záměrem je stát se co nejrychleji týmem vyhrávajícím velké ceny. Pokud se vám to nepodaří, pak nejsme tam, kde byste chtěli být. Otázka tedy zní, jak to stáhnout a jak rychle to dokážeme? A jaké kroky musíme přijmout?" táže se šéf týmu Ron Dennis.
"Tyto mezikontinentální závody omezují to, jak rychle vyvíjíte auto, ale i přesto do toho dáme to nejlepší. Věříme, že v příští velké ceně půjde z mnoha důvodů o půl sekundy. To na splnění našeho cíle nebude stačil, ale vytvoří to tlak na týmy, kteří nahánějí nás," pokračuje.
Sportovní ředitel Eric Boullier tento týden uvedl, že Mercedes a Williams mají na zbytek pole náskok 0,5 - 0,75 s. Podle Dennise však jejich náskok může být ještě dvakrát vyšší: "Rychlost je zřejmá jen v kvalifikaci. Je jasné, že ostatní převyšují o 1,5 sekundy. Tohle stáhnout je výzva, není to však nemožné."
Výkonnost v Austrálii pozvedla ve Wokingu náladu, obzvlášť poté, co s oběma vozy skončili na pódiu. "Byl to dobrý víkend. Výsledek není tak špatný, ale za tím výsledkem se toho ukrývá více: disciplína týmu, dobře vykonané zastávky v boxech, povolání Jensona ve správný čas... V podstatě celý víkend vyšel velmi, velmi dobře."
McLaren dosáhl v Austrálii lepší výsledek, než očekával, do Malajsie hodlá zrychlit o půl sekudny(foto: McLaren Mercedes)
"Měli jsme několik problémů se softwarem na začátku tréninku, ale znovu: žádný zmatek, jen velké soustředění a odhodlanost dohromady. Dodá jim to důvěru ve vedení a směrování této společnosti," vyzdvihuje nepřímo Dennis i své zásluhy.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.