Lewis Hamilton, kterému dal kdysi jakožto mladému a nezkušenému jezdci u McLarenu velkou příležitost Ron Dennis, nyní chválí svého "nástupce" - Kevina Magnussena, který v Austrálii získal druhé místo.
Magnussen projel při svém debutu cílem Velké ceny Austrálie jako třetí, čímž vyrovnal vstup Lewise Hamiltona do F1 v roce 2007. Jenže po diskvalifikaci Daniela Ricciarda s Red Bullem za to, že během závodu překračovali přibližně o 4 % limit průtoku paliva, se posunul v oficiálním pořadí na druhou příčku a mistra světa z roku 2008 překonal.
29letý Brit však tehdy těžil z rozsáhlých možností testování s vozy F1, proto do závodů vstupoval jako nejlépe připravený nováček v její historii. Magnussen měl ale k dispozici tři testy a pouze 6 testovacích dní.
Neztratili se ani další dva debutanti: solidní výkon předváděl Marcus Ericsson, který se do prvních zastávek s Caterhamem držel na 12. místě; Daniil Kvjat s Toro Rosso dokonce získal dva body a stal se nejmladším skórujícím jezdcem v historii F1 vůbec.
Hamilton, který před minulou sezónou odešel z McLarenu k Mercedesu, pro britský Mirror hodnotí: "Nejedná se o novou éru, zkrátka přichází jen nová vlna mladíků. Stále máte Vettela, mě, Alonsa a Kimiho. Ale Kevin odvedl fantastickou práci. Tím, co předvedl, na mě zapůsobil. Bravo!"
Kevin Magnussen na pódiu s vítězným Nicem Rosbergem (foto: McLaren Mercedes)
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.