Mercedes i Williams jsou podle sportovního ředitele McLarenu až o tři čtvrtě sekundy na kolo rychlejší, jeho tým se proto ve vývoji agresívně zaměří na výkonnost.
Kevin Magnussen a Jenson Button získali sice v Austrálii druhé a třetí místo a tým vede šampionát konstruktérů, McLaren ale rozhodně nemá nejrychlejší ani druhé nejrychlejší auto. Uvědomuje si, že se proto musí zaměřit na jeho vylepšení.
"Je pravda, že Mercedes a Williams nějakou rychlostní výhodu mají, možná jsou o půl až tři čtvrtiny sekundy rychlejší než zbytek pole," uznává Boullier rychlost soupeřů, kterou potvrdil v průběhu závodu Bottas, když se po své havárii propracoval zpět na šesté místo, i Rosberg, jenž po restartu závodu soupeřům ujížděl o 1,3 s na kolo.
"Ale co se týče McLarenu, velkou část zimy jsme se zaměřovali na postavení solidního a spolehlivého vozu, protože jsme věřili - a Austrálie naší strategii potvrdila - že spolehlivost bude na začátku sezóny klíčem k zisku mnoha bodů," tvrdí Boullier.
Spolehlivost se ale bude zlepšovat a sama o sobě stačit nebude: "Je pravda, že teď ve vývoji velmi agresivně tlačíme na výkonnost - očividně musíme stáhnout ztrátu na Mercedes a také na některé ostatní." V Austrálii byl rychlejší i Red Bull řízený Danielem Ricciardem, ten byl ale po závodě diskvalifikován.
"Některé další týmy zatím nepředvedly tak dobré výkony, ale jakmile pojedou na plný výkon, budou velmi rychlí. Naším cílem je dohnat ztrátu do Barcelony a dále přidávat v prvních evropských závodech," pokračuje sportovní ředitel McLarenu. F1 se do Evropy přesune až druhý týden v květnu, kdy se pojede v Barceloně Velká cena Španělska.
Druhý muž letošního šampionátu, vysmátý Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
Na závěr Boullier opakuje pochvalu svého mladíka Magnussena: "Nemůžete všechna očekávání zakládat na jednom závodě. Minulý víkend odvedl Kevin skvělou práci. Byl dostatečně vyspělý a během víkendu se zlepšoval, předvedl velmi dobrou jízdu v kvalifikaci i v závodě.
Určitě od něj neočekáváme nic jiného, než že mu pomůžeme v růstu a pokusíme se z něj udělat potenciálního vítěze závodů, pokud na to budeme mít auto," dodává v telekonferenčním hovoru s novináři Francouz, který k McLarenu letos přišel z Lotusu.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.