Mercedes i Williams jsou podle sportovního ředitele McLarenu až o tři čtvrtě sekundy na kolo rychlejší, jeho tým se proto ve vývoji agresívně zaměří na výkonnost.
Kevin Magnussen a Jenson Button získali sice v Austrálii druhé a třetí místo a tým vede šampionát konstruktérů, McLaren ale rozhodně nemá nejrychlejší ani druhé nejrychlejší auto. Uvědomuje si, že se proto musí zaměřit na jeho vylepšení.
"Je pravda, že Mercedes a Williams nějakou rychlostní výhodu mají, možná jsou o půl až tři čtvrtiny sekundy rychlejší než zbytek pole," uznává Boullier rychlost soupeřů, kterou potvrdil v průběhu závodu Bottas, když se po své havárii propracoval zpět na šesté místo, i Rosberg, jenž po restartu závodu soupeřům ujížděl o 1,3 s na kolo.
"Ale co se týče McLarenu, velkou část zimy jsme se zaměřovali na postavení solidního a spolehlivého vozu, protože jsme věřili - a Austrálie naší strategii potvrdila - že spolehlivost bude na začátku sezóny klíčem k zisku mnoha bodů," tvrdí Boullier.
Spolehlivost se ale bude zlepšovat a sama o sobě stačit nebude: "Je pravda, že teď ve vývoji velmi agresivně tlačíme na výkonnost - očividně musíme stáhnout ztrátu na Mercedes a také na některé ostatní." V Austrálii byl rychlejší i Red Bull řízený Danielem Ricciardem, ten byl ale po závodě diskvalifikován.
"Některé další týmy zatím nepředvedly tak dobré výkony, ale jakmile pojedou na plný výkon, budou velmi rychlí. Naším cílem je dohnat ztrátu do Barcelony a dále přidávat v prvních evropských závodech," pokračuje sportovní ředitel McLarenu. F1 se do Evropy přesune až druhý týden v květnu, kdy se pojede v Barceloně Velká cena Španělska.
Druhý muž letošního šampionátu, vysmátý Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
Na závěr Boullier opakuje pochvalu svého mladíka Magnussena: "Nemůžete všechna očekávání zakládat na jednom závodě. Minulý víkend odvedl Kevin skvělou práci. Byl dostatečně vyspělý a během víkendu se zlepšoval, předvedl velmi dobrou jízdu v kvalifikaci i v závodě.
Určitě od něj neočekáváme nic jiného, než že mu pomůžeme v růstu a pokusíme se z něj udělat potenciálního vítěze závodů, pokud na to budeme mít auto," dodává v telekonferenčním hovoru s novináři Francouz, který k McLarenu letos přišel z Lotusu.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.