Lotus zažil v Austrálii další sérii problémů a ani jeden z jeho vozů nedojel do cíle závodu. Renault vidí prvotní příčinu v rozhodnutí vynechat úvodní test v Jerezu. Věří ale, že se teď budou rychle zlepšovat.
Stáj z Enstone vynechala první ze tří předsezónních testů, protože vůz neměla připravený. Přijela až do Bahrajnu, kde se jí první týden celkem dařilo, ale ten druhý končila každý den předčasně a ujela nejméně kol ze všech týmů.
Do Austrálie proto přijela nepřipravená, Romain Grosjean a Pastor Maldonado zmeškali kvůli problémům s motory většinu volných tréninků. Venezuelan poté v sobotu v kvalifikaci nedokázal zajet ani jedno měřené kolo, a v průběhu závodu museli oba jezdci odstoupit kvůli identickým selháním jejich motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
Za problémy si však podle Renaultu může samotný tým. "Schází nám s Lotusem ujetá vzdálenost, takže nemáme zkušenosti. Chybí nám poznání auta, je to takhle jednoduché," uvádí pro Autosport šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zkušenosti ohledně toho, jak nakládat s pohonnou jednotkou, scházejí i nám, a je fér říct, že jsme měli mnoho po sobě následujících problémů. Auto bylo postaveno pozdě, měli jsme problémy s naší pohonnou jednotkou, s mapováním, s ovladatelnosti a čas utíkal," pokračuje Taffin.
V Austrálii nechtěli nic riskovat: "Volili jsme [s Lotusem] ve všem opatrný přístup, protože jsme chtěli najezdit kilometry, ale žel nás postihlo toto selhání. Nic jiného by vozům nezabránilo skončit velmi blízko první desítky."
Pastor Maldonado v kvalifikaci nezvládl jediné měřené kolo, podle Renaultuby Lotusy byly velmi blízko první desítky (foto: Lotus F1 Team)
Lotus podle něj bude v nadcházejících závodech dělat velké pokroky: "Řešení je velmi jednoduché: dorazíme do Sepangu, pojedeme se stejným nastavením, jaké jsme měli v závodě [v Austrálii], protože víme, že funguje - a zkrátka budeme chtít jezdit.
Nebudeme chtít z ničeho ždímat poslední desetinky, zkrátka chceme zkrátka jezdit. Pokud najezdíme kilometry, časy na kolo půjdou dolů. Jde jen o to dát věci dohromady," domnívá se Taffin.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.