Lotus zažil v Austrálii další sérii problémů a ani jeden z jeho vozů nedojel do cíle závodu. Renault vidí prvotní příčinu v rozhodnutí vynechat úvodní test v Jerezu. Věří ale, že se teď budou rychle zlepšovat.
Stáj z Enstone vynechala první ze tří předsezónních testů, protože vůz neměla připravený. Přijela až do Bahrajnu, kde se jí první týden celkem dařilo, ale ten druhý končila každý den předčasně a ujela nejméně kol ze všech týmů.
Do Austrálie proto přijela nepřipravená, Romain Grosjean a Pastor Maldonado zmeškali kvůli problémům s motory většinu volných tréninků. Venezuelan poté v sobotu v kvalifikaci nedokázal zajet ani jedno měřené kolo, a v průběhu závodu museli oba jezdci odstoupit kvůli identickým selháním jejich motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
Za problémy si však podle Renaultu může samotný tým. "Schází nám s Lotusem ujetá vzdálenost, takže nemáme zkušenosti. Chybí nám poznání auta, je to takhle jednoduché," uvádí pro Autosport šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zkušenosti ohledně toho, jak nakládat s pohonnou jednotkou, scházejí i nám, a je fér říct, že jsme měli mnoho po sobě následujících problémů. Auto bylo postaveno pozdě, měli jsme problémy s naší pohonnou jednotkou, s mapováním, s ovladatelnosti a čas utíkal," pokračuje Taffin.
V Austrálii nechtěli nic riskovat: "Volili jsme [s Lotusem] ve všem opatrný přístup, protože jsme chtěli najezdit kilometry, ale žel nás postihlo toto selhání. Nic jiného by vozům nezabránilo skončit velmi blízko první desítky."
Pastor Maldonado v kvalifikaci nezvládl jediné měřené kolo, podle Renaultuby Lotusy byly velmi blízko první desítky (foto: Lotus F1 Team)
Lotus podle něj bude v nadcházejících závodech dělat velké pokroky: "Řešení je velmi jednoduché: dorazíme do Sepangu, pojedeme se stejným nastavením, jaké jsme měli v závodě [v Austrálii], protože víme, že funguje - a zkrátka budeme chtít jezdit.
Nebudeme chtít z ničeho ždímat poslední desetinky, zkrátka chceme zkrátka jezdit. Pokud najezdíme kilometry, časy na kolo půjdou dolů. Jde jen o to dát věci dohromady," domnívá se Taffin.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.