Lotus zažil v Austrálii další sérii problémů a ani jeden z jeho vozů nedojel do cíle závodu. Renault vidí prvotní příčinu v rozhodnutí vynechat úvodní test v Jerezu. Věří ale, že se teď budou rychle zlepšovat.
Stáj z Enstone vynechala první ze tří předsezónních testů, protože vůz neměla připravený. Přijela až do Bahrajnu, kde se jí první týden celkem dařilo, ale ten druhý končila každý den předčasně a ujela nejméně kol ze všech týmů.
Do Austrálie proto přijela nepřipravená, Romain Grosjean a Pastor Maldonado zmeškali kvůli problémům s motory většinu volných tréninků. Venezuelan poté v sobotu v kvalifikaci nedokázal zajet ani jedno měřené kolo, a v průběhu závodu museli oba jezdci odstoupit kvůli identickým selháním jejich motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
Za problémy si však podle Renaultu může samotný tým. "Schází nám s Lotusem ujetá vzdálenost, takže nemáme zkušenosti. Chybí nám poznání auta, je to takhle jednoduché," uvádí pro Autosport šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zkušenosti ohledně toho, jak nakládat s pohonnou jednotkou, scházejí i nám, a je fér říct, že jsme měli mnoho po sobě následujících problémů. Auto bylo postaveno pozdě, měli jsme problémy s naší pohonnou jednotkou, s mapováním, s ovladatelnosti a čas utíkal," pokračuje Taffin.
V Austrálii nechtěli nic riskovat: "Volili jsme [s Lotusem] ve všem opatrný přístup, protože jsme chtěli najezdit kilometry, ale žel nás postihlo toto selhání. Nic jiného by vozům nezabránilo skončit velmi blízko první desítky."
Pastor Maldonado v kvalifikaci nezvládl jediné měřené kolo, podle Renaultuby Lotusy byly velmi blízko první desítky (foto: Lotus F1 Team)
Lotus podle něj bude v nadcházejících závodech dělat velké pokroky: "Řešení je velmi jednoduché: dorazíme do Sepangu, pojedeme se stejným nastavením, jaké jsme měli v závodě [v Austrálii], protože víme, že funguje - a zkrátka budeme chtít jezdit.
Nebudeme chtít z ničeho ždímat poslední desetinky, zkrátka chceme zkrátka jezdit. Pokud najezdíme kilometry, časy na kolo půjdou dolů. Jde jen o to dát věci dohromady," domnívá se Taffin.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.