V neděli večer se Ron Dennis nijak netajil svojí spokojeností nejenom s výkonem Kevina Magnussena, ale také celého týmu McLaren. Jeho tým vybojoval po diskvalifikaci Daniela Ricciarda druhé a třetí místo.
"Tým byl velmi soustředěný, udělali jsme správná rozhodnutí vždy v pravou chvíli. Je to dobré, nejsme zde proto, abychom dojížděli třetí, ale abychom vyhrávali. Nebudeme spokojeni do doby, než vyhrajeme. Struktura týmu vyzrává a přirozeně vyhrajeme," začal Ron Dennis.
Ten před Austrálií prohlásil, že jeho role nebude spočívat v tom, že bude sedět na pit wall. Tým již předal Ericu Boullierovi: "Nebyl jsem na boxové zdi, abych mu [Boullierovi] říkal, co má dělat. Opravdu jsme se v boxu snažil pochopit závodní strategii, která se během závodu měnila.
Jsem závodník, takže představa, že bych ji nepochopil a nepřispěl týmu, mi nejde do hlavy. Občas, když prostě pozorujete věci zvnějšku, tak můžete říct: 'Proč to neudělat tak a tak?'. Je luxusní nemít žádnou roli v týmu. Když prostě jen stojíte v pozadí a sledujete, co se děje. Každý je otevřený změnám a když víte, co změnit, pak Vám to může pomoci.
Nědělním výsledkem byla skvělá snaha týmu. Jezdce jsme zavolali do boxů ve správnou chvíli, tým agilně reagoval na výjezdy safety caru, zastávky jsme zvládli také bez chyby, pneumatiky fungovaly, také palivová strategie fungovala. Potěšila mě disciplína týmu. Každý ví, co má dělat."
Výkon týmu se Dennisovi libil
Ron se také dostal k potenciálu týmu: "Zatím nemáme rychlost na to, abychom vyhráli. Ale tohle byl úvodní závod, ve kterém jste mohli naakumulovat body. Máme velice jasnou představu o rychlosti a tak víme, kdy můžeme realisticky očekávat vítězství. Ale neptejte se mě kdy to bude, neodpovím Vám. Nevrátíte se zpět přes noc, zabere to čas.
Pojedu na víc než 10 závodů a méně než 16. Nevím, na které to vyjde. Většinou pojedu na závodu z důvodu investorů nebo akcionářů. Občas jsou také různá jednání, kterých se musím zúčastnit."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.