V neděli večer se Ron Dennis nijak netajil svojí spokojeností nejenom s výkonem Kevina Magnussena, ale také celého týmu McLaren. Jeho tým vybojoval po diskvalifikaci Daniela Ricciarda druhé a třetí místo.
"Tým byl velmi soustředěný, udělali jsme správná rozhodnutí vždy v pravou chvíli. Je to dobré, nejsme zde proto, abychom dojížděli třetí, ale abychom vyhrávali. Nebudeme spokojeni do doby, než vyhrajeme. Struktura týmu vyzrává a přirozeně vyhrajeme," začal Ron Dennis.
Ten před Austrálií prohlásil, že jeho role nebude spočívat v tom, že bude sedět na pit wall. Tým již předal Ericu Boullierovi: "Nebyl jsem na boxové zdi, abych mu [Boullierovi] říkal, co má dělat. Opravdu jsme se v boxu snažil pochopit závodní strategii, která se během závodu měnila.
Jsem závodník, takže představa, že bych ji nepochopil a nepřispěl týmu, mi nejde do hlavy. Občas, když prostě pozorujete věci zvnějšku, tak můžete říct: 'Proč to neudělat tak a tak?'. Je luxusní nemít žádnou roli v týmu. Když prostě jen stojíte v pozadí a sledujete, co se děje. Každý je otevřený změnám a když víte, co změnit, pak Vám to může pomoci.
Nědělním výsledkem byla skvělá snaha týmu. Jezdce jsme zavolali do boxů ve správnou chvíli, tým agilně reagoval na výjezdy safety caru, zastávky jsme zvládli také bez chyby, pneumatiky fungovaly, také palivová strategie fungovala. Potěšila mě disciplína týmu. Každý ví, co má dělat."
Výkon týmu se Dennisovi libil
Ron se také dostal k potenciálu týmu: "Zatím nemáme rychlost na to, abychom vyhráli. Ale tohle byl úvodní závod, ve kterém jste mohli naakumulovat body. Máme velice jasnou představu o rychlosti a tak víme, kdy můžeme realisticky očekávat vítězství. Ale neptejte se mě kdy to bude, neodpovím Vám. Nevrátíte se zpět přes noc, zabere to čas.
Pojedu na víc než 10 závodů a méně než 16. Nevím, na které to vyjde. Většinou pojedu na závodu z důvodu investorů nebo akcionářů. Občas jsou také různá jednání, kterých se musím zúčastnit."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.