V neděli večer se Ron Dennis nijak netajil svojí spokojeností nejenom s výkonem Kevina Magnussena, ale také celého týmu McLaren. Jeho tým vybojoval po diskvalifikaci Daniela Ricciarda druhé a třetí místo.
"Tým byl velmi soustředěný, udělali jsme správná rozhodnutí vždy v pravou chvíli. Je to dobré, nejsme zde proto, abychom dojížděli třetí, ale abychom vyhrávali. Nebudeme spokojeni do doby, než vyhrajeme. Struktura týmu vyzrává a přirozeně vyhrajeme," začal Ron Dennis.
Ten před Austrálií prohlásil, že jeho role nebude spočívat v tom, že bude sedět na pit wall. Tým již předal Ericu Boullierovi: "Nebyl jsem na boxové zdi, abych mu [Boullierovi] říkal, co má dělat. Opravdu jsme se v boxu snažil pochopit závodní strategii, která se během závodu měnila.
Jsem závodník, takže představa, že bych ji nepochopil a nepřispěl týmu, mi nejde do hlavy. Občas, když prostě pozorujete věci zvnějšku, tak můžete říct: 'Proč to neudělat tak a tak?'. Je luxusní nemít žádnou roli v týmu. Když prostě jen stojíte v pozadí a sledujete, co se děje. Každý je otevřený změnám a když víte, co změnit, pak Vám to může pomoci.
Nědělním výsledkem byla skvělá snaha týmu. Jezdce jsme zavolali do boxů ve správnou chvíli, tým agilně reagoval na výjezdy safety caru, zastávky jsme zvládli také bez chyby, pneumatiky fungovaly, také palivová strategie fungovala. Potěšila mě disciplína týmu. Každý ví, co má dělat."
Výkon týmu se Dennisovi libil
Ron se také dostal k potenciálu týmu: "Zatím nemáme rychlost na to, abychom vyhráli. Ale tohle byl úvodní závod, ve kterém jste mohli naakumulovat body. Máme velice jasnou představu o rychlosti a tak víme, kdy můžeme realisticky očekávat vítězství. Ale neptejte se mě kdy to bude, neodpovím Vám. Nevrátíte se zpět přes noc, zabere to čas.
Pojedu na víc než 10 závodů a méně než 16. Nevím, na které to vyjde. Většinou pojedu na závodu z důvodu investorů nebo akcionářů. Občas jsou také různá jednání, kterých se musím zúčastnit."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.