Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že nebýt chyby Valtteriho Bottas, pak by Williams pódium určitě neminulo. Uvědomuje si také, jak rychle se zlepšil Red Bull a jakou hrozbu proto představuje.
Red Bull během posledního testu v Bahrajnu byl společně s Lotusem nejhorším ze všech týmů z pohledu ujeté vzdálenosti, více kilometrů zvládla dokonce i Marussia. Jeho odborný poradce Helmut Marko poté uvedl, že sezóna pro ně začíná o dva měsíce dříve, než by potřebovali.
Jenže před prvním Austráliem zabrali, kompletně předělali vnitřní část vozu RB10 a najednou patřili mezi nejrychlejší, což doložil Daniel Ricciardo druhým místem v kvalifikaci i v závodě - dodatečně o něj však přišel kvůli překračování limitu průtoku paliva během závodu.
Toto Wolff si dobře uvědomuje, jak silná může rakouská stáj být: "Když se podíváte na to, kde byl Red Bull před dvěma týdny, musíme být velmi opatrní. Neviděli jsme jezdit Sebastiana se spolehlivým a rychlým autem, a můžete očekávat, že vzhledem k jeho zkušenostem bude jezdit ještě rychleji. Takže na to musíme tlačit."
Mercedes dodává letos nově motory i Williamsu, který se loni rozloučil s Renaultem. A podle Wolffa by na pódiu nechyběl, nebýt zbytečné chyby mladého Valtteriho Bottase v 10. kole Velké ceny Austrálie, kdy se na výjezdu ze zatáčky dotkl pravým zadním kolem zdi.
Toto Wolff varuje před Red Bullem, který se dokáže rychle zlepšovat(foto: Red Bull Racing)
V té době jezdil na 6. pozici, jenže s poškozeným vozem pomalu zamířil do boxů, odkud se během safety-car fáze vrátil na trať jako předposlední. Po dravé jízdě se spoustou předjížděcích manévrů byl v cíli nakonec jako šestý s 12,5sekundovou ztrátou na Fernanda Alonsa.
"Myslím, že když se podíváte na rychlost Valtteriho před tím, než narazil do zdi, a pak podle mě volant neměl úplně rovně, a na jeho rychlost potom, pak bych řekl, že kdyby odjeli normální závod a kvalifikovali se lépe, pak by zřejmě skončili na pódiu. Jsem si celkem jistý, že by je pódium neminulo," hodnotí Wolff.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.