Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že nebýt chyby Valtteriho Bottas, pak by Williams pódium určitě neminulo. Uvědomuje si také, jak rychle se zlepšil Red Bull a jakou hrozbu proto představuje.
Red Bull během posledního testu v Bahrajnu byl společně s Lotusem nejhorším ze všech týmů z pohledu ujeté vzdálenosti, více kilometrů zvládla dokonce i Marussia. Jeho odborný poradce Helmut Marko poté uvedl, že sezóna pro ně začíná o dva měsíce dříve, než by potřebovali.
Jenže před prvním Austráliem zabrali, kompletně předělali vnitřní část vozu RB10 a najednou patřili mezi nejrychlejší, což doložil Daniel Ricciardo druhým místem v kvalifikaci i v závodě - dodatečně o něj však přišel kvůli překračování limitu průtoku paliva během závodu.
Toto Wolff si dobře uvědomuje, jak silná může rakouská stáj být: "Když se podíváte na to, kde byl Red Bull před dvěma týdny, musíme být velmi opatrní. Neviděli jsme jezdit Sebastiana se spolehlivým a rychlým autem, a můžete očekávat, že vzhledem k jeho zkušenostem bude jezdit ještě rychleji. Takže na to musíme tlačit."
Mercedes dodává letos nově motory i Williamsu, který se loni rozloučil s Renaultem. A podle Wolffa by na pódiu nechyběl, nebýt zbytečné chyby mladého Valtteriho Bottase v 10. kole Velké ceny Austrálie, kdy se na výjezdu ze zatáčky dotkl pravým zadním kolem zdi.
Toto Wolff varuje před Red Bullem, který se dokáže rychle zlepšovat(foto: Red Bull Racing)
V té době jezdil na 6. pozici, jenže s poškozeným vozem pomalu zamířil do boxů, odkud se během safety-car fáze vrátil na trať jako předposlední. Po dravé jízdě se spoustou předjížděcích manévrů byl v cíli nakonec jako šestý s 12,5sekundovou ztrátou na Fernanda Alonsa.
"Myslím, že když se podíváte na rychlost Valtteriho před tím, než narazil do zdi, a pak podle mě volant neměl úplně rovně, a na jeho rychlost potom, pak bych řekl, že kdyby odjeli normální závod a kvalifikovali se lépe, pak by zřejmě skončili na pódiu. Jsem si celkem jistý, že by je pódium neminulo," hodnotí Wolff.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.