Již včera jsme psali o rozpačitém hodnocení výkonu nového vozu, své k tomu přidává i technický ředitel Ferrari James Allison, který shrnuje silné i slabé stránky nového vozu.
"I když můžeme být do určité míry spokojeni se spolehlivostí F14 T, tak je jasné, že musíme odvést kus práce na tom, abychom auto vylepšili a mohli rovnocenně soupeřit s Mercedesem," uznává Allison, který loni přišel do Maranella na pozici technického ředitele z Lotusu.
Po prvním závodu shrnuje silné a slabé stránky nového vozu: "U F1 T je toho hodně, co funguje velmi dobře. Silnými stránkami jsou starty a rychlost v zatáčkách, obzvlášť v těch rychlých, ale dále musíme pracovat na stabilitě při brzdění a na rychlosti na rovinkách."
Problémy s vyvážením vozu a stabilitou při brzdění měl zejména Kimi Räikkönen, který projel cílem závodu na osmém místě, po diskvalifikaci Ricciarda byl nakonec klasifikován jako sedmý. Ferrari chce tyto potíže odstranit co nejdříve.
"V posledních sezónách byla pro F1 od března do listopadu charakteristická zuřivá bitva ve vývoji. Vzhledem k novým pravidlům jsou letos příležitosti pro vylepšování vozu rozsáhlé a můžeme očekávat, že závody ve vylepšování aut budou ještě intenzivnější než obvykle," upozorňuje technický ředitel Ferrari.
Ferrari je u F14 T spokojeno se starty a s rychlostí v zatáčkách, s celkovou výkonností však nikoliv (foto: Scuderia Ferrari)
Další velká cena se pojede příští týden v Malajsii, kde hodlá Ferrari podat mnohem lepší výkon: "Naše konkurenceschopnost v Melbourne nebyla přijatelná. S vylepšeními, která nasadíme na auto, se ale hodláme probojovat na roštu zpět do čela."
Přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Austrálie:
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.