Již včera jsme psali o rozpačitém hodnocení výkonu nového vozu, své k tomu přidává i technický ředitel Ferrari James Allison, který shrnuje silné i slabé stránky nového vozu.
"I když můžeme být do určité míry spokojeni se spolehlivostí F14 T, tak je jasné, že musíme odvést kus práce na tom, abychom auto vylepšili a mohli rovnocenně soupeřit s Mercedesem," uznává Allison, který loni přišel do Maranella na pozici technického ředitele z Lotusu.
Po prvním závodu shrnuje silné a slabé stránky nového vozu: "U F1 T je toho hodně, co funguje velmi dobře. Silnými stránkami jsou starty a rychlost v zatáčkách, obzvlášť v těch rychlých, ale dále musíme pracovat na stabilitě při brzdění a na rychlosti na rovinkách."
Problémy s vyvážením vozu a stabilitou při brzdění měl zejména Kimi Räikkönen, který projel cílem závodu na osmém místě, po diskvalifikaci Ricciarda byl nakonec klasifikován jako sedmý. Ferrari chce tyto potíže odstranit co nejdříve.
"V posledních sezónách byla pro F1 od března do listopadu charakteristická zuřivá bitva ve vývoji. Vzhledem k novým pravidlům jsou letos příležitosti pro vylepšování vozu rozsáhlé a můžeme očekávat, že závody ve vylepšování aut budou ještě intenzivnější než obvykle," upozorňuje technický ředitel Ferrari.
Ferrari je u F14 T spokojeno se starty a s rychlostí v zatáčkách, s celkovou výkonností však nikoliv (foto: Scuderia Ferrari)
Další velká cena se pojede příští týden v Malajsii, kde hodlá Ferrari podat mnohem lepší výkon: "Naše konkurenceschopnost v Melbourne nebyla přijatelná. S vylepšeními, která nasadíme na auto, se ale hodláme probojovat na roštu zpět do čela."
Přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Austrálie:
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.