Z Austrálie odjíždějí piloti Ferrari nespokojeni. Celkem získali osmnáct bodů, ztráta na Mercedes je však podle nich příliš velká a v Maranellu na tom nyní hodlají pracovat.
"S naší výkonností nejsme spokojeni. Nebyl jsem schopen dohnat McLaren a Kimi (Räikkönen) jel mezi dvěma Toro Rosso a to tu před rokem vyhrál závod! Na druhou stranu je to teprve první velká cena a nemůžeme šílet z toho, co jsme při ní viděli," uvedl Fernando Alonso. Vidí však i pozitivní stránku věci: oba vozy dojely závod a pochvaluje si také zastávky v boxech.
A navíc ačkoliv prý mají Stříbrné šípy nejsilější auto, cíl viděl jen jeden z nich. "Mercedes vypadal silně už v předsezónních testech a v Austrálii zaslouženě vyhráli. Mají náskok na všechny a my se musíme pokusit tu ztrátu zmenšit. Musíme být klidní a příště být lepší. Musíme pochopit, kde se musíme zlepšit a zaměřit se na oblasti, ve kterých vypadáme silně," dodává Španěl, který po diskfalifikaci Ricciarda získal 12 bodů za čtvrté místo.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen se z osmé posunul na sedmou příčku, ale jeho návrat do Ferrari pro něj rozhodně nebyl jednoduchý. Během závodu jej například 2x předjel Valtteri Bottas a často jsme mohli vidět probrzdění.
Ferrari v Austrálii předvedlo nejrychlejší zastávky v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
"Brzdy jsou v pořádku, ale na začátku závodu jsme měli menší problém. Potíží však bylo opotřebení předních pneumatik. Když se to stane, ztratíte přilnavost na předku, lehce pak probrzdíte a vůz je nedotáčivý - to byla hlavní potíž. Nebylo to o brzdách, ale spíš kombinace více faktorů. Někdy je to zkrátka náročné," vysvětluje Räikkönen.
"Bohužel nejsme v nejjednodušší situaci, ale jsem si jistý, že najdeme řešení. Není to poprvé, kdy něco takového zažívám a my se tím prokoušeme. Je mi jedno, jestli to potrvá třeba týdny nebo měsíce," protože zlepšení prý nepřijde přes noc. Také on navíc vidí i pozitiva.
"Když vezmeme v úvahu, jak náročné to bylo, stále jsme získali body. Není to sice to, čeho jsme chtěli dosáhnout, ale mohlo to dopadnout hůř. Jsem si jistý, že se to teď může jen zlepšit. Pokud bychom měli víkend bez jakýchkoliv problémů a závod proběhl bez potíží, jsem si jistý, že bychom byli silnější."
"V Austrálii to dopadlo takto a doufejme, že většinu nedostatků do dalšího závodu vyřešíme. Ten závod jsem si sice příliš neužil a nebyli jsme silní, jak bychom chtěli, ale celkově jsme se dost věcí přiučili a snad to bez potíží a chyb bude lepší," zhodnotil úvodní závod sezóny Fin.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.