Pilot McLarenu Kevin Magnussen v neděli prožil hvězdný debut. Hovoří o tom, jaká byla Velká cena Austrálie z jeho pohledu, jak moc musel šetřit palivo a proč v závěru nedokázal předjet Daniela Ricciarda s Red Bullem.
McLaren v Austrálii získal více, než původně očekával: Kevin Magnussen dojel na třetím místě, Jenson Button na čtvrtém. Po diskvalifikaci Ricciarda za překračování limitu průtoku paliva (více zde) se ale oba dodatečně posunuli na pódium.
"Auto bylo mnohem lepší, než kdykoliv předtím. Musíme pokračovat v jeho zlepšování. V závodě jsem měl přesně to, co jsem potřeboval," pochvaloval si Magnussen, jenž hned ve svém prvním závodě v F1 získal 18 bodů a se svým týmem vede šampionát - debut jako ze snu.
"Nico mi říkal: 'Kámo, jsi třetí!' Nemůžu tomu uvěřit. Není to vítězství, ale vnímám to tak, protože tým vychází z loňské těžké sezóny a opravdu se chtěli vrátit zpět a během zimy tak tvrdě pracovali - a navíc s nováčkem, který neměl zkušenosti.
Jsem si jistý, že to pro ně bylo těžké, ale odvedli tak dobrou práci, zařídili, abych se opravdu cítil jako doma, abych byl se vším spokojený. Jo, těžko bych si mohl přát více," pokračuje mladý Dán, jehož otec Jan v neděli v Austrálii chyběl, protože závodil na opačném konci světa.
Radost McLarenu po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie (foto: McLaren Mercedes)
Start se mu ale moc nepovedl, svůj vůz rozvlnil a málem nad ním ztratil v důsledku vysokého krouticího momentu kontrolu. "Jo, bylo to hodně děsivé. Byl to okamžik, kdy jsem o to málem přišel. Příliš rychle jsem šlápl na plyn, auto se pohnulo vlevo, ale naštěstí jsem tu situaci přežil. Pak už to bylo fajn."
Kevin v závěru stahoval dokonce druhého Ricciarda, ale k předjetí nedošlo a Red Bull mu zase poodjel. Čím to? "Myslím, že jsme s Danem měli hodně podobnou rychlost, s motorem můžete ale dělat některé věci, vyzkoušet to a po několik kol na to zatlačit. Pak ale musíte ubrat, protože musíte opět sbírat energii.
A také šetříte palivo, na několik kol přestanete a pak znovu začnete, musíte více dohánět. Myslím, že to je zvenčí důležité, protože to vytváří příležitosti pro předjetí, ale zkrátka to nestačilo. Neměl jsem dostatek rychlosti na to, abych se před Dana dostal."
Se svým McLarenem v průběhu Velké ceny neměl problémy. "Ne, s vozem jsme nezažívali žádné potíže. Opravdu jsme nevěděli, co očekávat, ale naštěstí se neobjevilo opravdu nic, co bychom nemohli zvládnout, takže týmu a Mercedesu k poskytnutí tak spolehlivé pohonné jednotky gratuluji. V prvním roce to je celkem působivé."
Kevin Magnussen ve svém prvním závodě v F1 předvedl výborný výkon, cílem projel jako třetí(foto: McLaren Mercedes)
A jak vážné měl starosti se spotřebou paliva? "Žádné. Možná jsem na začátku ušetřil až moc, což nakonec bylo v pořádku, protože jsem mohl Daniela dostat ke konci trochu pod tlak a nemusel jsem palivem tolik šetřit, což bylo dobré. Určitě se o tom naučím ještě více a sžiju se s tím. Se spotřebou jsme se opravdu netrápili, nebyl to tak velký problém, jak jsem si myslel, ale na předjetí Daniela mi ten poslední kousek chyběl."
McLaren mu v jednu chvíli hlásil, že bude o pozici bojovat se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem. K tomu ale nedošlo. "Podíval jsem se do zrcátka a neviděl jsem ho. Pak jsem si pomyslel, že se raději budu soustředit na souboj s Danielem. A zkoušel jsem to. Auto bylo jednoduše fantastické, a kdybych mohl mít jedno přání, znělo by: pokračujme takto navždy!"
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.