Pilot McLarenu Kevin Magnussen v neděli prožil hvězdný debut. Hovoří o tom, jaká byla Velká cena Austrálie z jeho pohledu, jak moc musel šetřit palivo a proč v závěru nedokázal předjet Daniela Ricciarda s Red Bullem.
McLaren v Austrálii získal více, než původně očekával: Kevin Magnussen dojel na třetím místě, Jenson Button na čtvrtém. Po diskvalifikaci Ricciarda za překračování limitu průtoku paliva (více zde) se ale oba dodatečně posunuli na pódium.
"Auto bylo mnohem lepší, než kdykoliv předtím. Musíme pokračovat v jeho zlepšování. V závodě jsem měl přesně to, co jsem potřeboval," pochvaloval si Magnussen, jenž hned ve svém prvním závodě v F1 získal 18 bodů a se svým týmem vede šampionát - debut jako ze snu.
"Nico mi říkal: 'Kámo, jsi třetí!' Nemůžu tomu uvěřit. Není to vítězství, ale vnímám to tak, protože tým vychází z loňské těžké sezóny a opravdu se chtěli vrátit zpět a během zimy tak tvrdě pracovali - a navíc s nováčkem, který neměl zkušenosti.
Jsem si jistý, že to pro ně bylo těžké, ale odvedli tak dobrou práci, zařídili, abych se opravdu cítil jako doma, abych byl se vším spokojený. Jo, těžko bych si mohl přát více," pokračuje mladý Dán, jehož otec Jan v neděli v Austrálii chyběl, protože závodil na opačném konci světa.
Radost McLarenu po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie (foto: McLaren Mercedes)
Start se mu ale moc nepovedl, svůj vůz rozvlnil a málem nad ním ztratil v důsledku vysokého krouticího momentu kontrolu. "Jo, bylo to hodně děsivé. Byl to okamžik, kdy jsem o to málem přišel. Příliš rychle jsem šlápl na plyn, auto se pohnulo vlevo, ale naštěstí jsem tu situaci přežil. Pak už to bylo fajn."
Kevin v závěru stahoval dokonce druhého Ricciarda, ale k předjetí nedošlo a Red Bull mu zase poodjel. Čím to? "Myslím, že jsme s Danem měli hodně podobnou rychlost, s motorem můžete ale dělat některé věci, vyzkoušet to a po několik kol na to zatlačit. Pak ale musíte ubrat, protože musíte opět sbírat energii.
A také šetříte palivo, na několik kol přestanete a pak znovu začnete, musíte více dohánět. Myslím, že to je zvenčí důležité, protože to vytváří příležitosti pro předjetí, ale zkrátka to nestačilo. Neměl jsem dostatek rychlosti na to, abych se před Dana dostal."
Se svým McLarenem v průběhu Velké ceny neměl problémy. "Ne, s vozem jsme nezažívali žádné potíže. Opravdu jsme nevěděli, co očekávat, ale naštěstí se neobjevilo opravdu nic, co bychom nemohli zvládnout, takže týmu a Mercedesu k poskytnutí tak spolehlivé pohonné jednotky gratuluji. V prvním roce to je celkem působivé."
Kevin Magnussen ve svém prvním závodě v F1 předvedl výborný výkon, cílem projel jako třetí(foto: McLaren Mercedes)
A jak vážné měl starosti se spotřebou paliva? "Žádné. Možná jsem na začátku ušetřil až moc, což nakonec bylo v pořádku, protože jsem mohl Daniela dostat ke konci trochu pod tlak a nemusel jsem palivem tolik šetřit, což bylo dobré. Určitě se o tom naučím ještě více a sžiju se s tím. Se spotřebou jsme se opravdu netrápili, nebyl to tak velký problém, jak jsem si myslel, ale na předjetí Daniela mi ten poslední kousek chyběl."
McLaren mu v jednu chvíli hlásil, že bude o pozici bojovat se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem. K tomu ale nedošlo. "Podíval jsem se do zrcátka a neviděl jsem ho. Pak jsem si pomyslel, že se raději budu soustředit na souboj s Danielem. A zkoušel jsem to. Auto bylo jednoduše fantastické, a kdybych mohl mít jedno přání, znělo by: pokračujme takto navždy!"
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.