Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.
Daniel Ricciardo si v úvodním závodě na domácí půdě vyjel druhé místo. Neradoval se z něj však dlouho. FIA jej ze závodu diskvalifikovala kvůli tomu, že během něj překračoval limit stanovený pro průtok paliva. Red Bull se proti tomuto rozhodnutí komisařů odvolal.
Christian Horner, šéf týmu, je totiž přesvědčen, že nijak neporušili pravidla a že v odvolání mohou uspět. FIA kontroluje dodržování pravidel a monitoruje v živém čase i limit na průtok paliva 100 kg/hod. A Red Bull upozorňovali, že jej překračuje, tým na to však nereagoval.
Christian Horner potvrdil, že v pátek Red Bull nebyl se senzorem spokojen a v sobotu jej vyměnili. V kvalifikaci s ním však měli další problémy, nefungoval správně a na žádost FIA se museli vrátit zpět k původnímu. Tomu však nedůvěřovali a proto závodili s vlastním zařízením monitorujícím průtok paliva. Nicméně onen senzor je regulační přístroj, jehož výsledky musejí odpovídat u všech týmů.
"Doufejme, že během odvolacího procesu se ukáže, že auto bylo po celou dobu v souladu s pravidly. Tento senzor na měření paliva byl instalován FIA, ale jsou s ním potíže napříč paddockem. Už od testování se tam objevují nesrovnalosti.
Měli jsme měřič, o kterém jsme se domnívali, že je vadný a na základě našich kalkulací a náhradní metodiky výpočtu průtoku paliva, které bylo vstřikováno do motoru, což je kalibrovaný kus vybavení a je konzistentní a standardní během celého víkendu, jsme viděli nulovou odchylku," uvedl Horner.
"Neodvolávali bychom se, kdybychom si nemysleli, že nemůžeme vyhrát. Je to zkamání, že se něco podobného stalo a rozhodně to není Danielova chyba. Nevěřím, že je to chyba týmu, myslím, že jsme se drželi pravidel a naše dokumentace při obhajobě to ukáže."
"Je to nedokonalá technologie a není možné na ni stoprocentně spoléhat, když se ukázal jako problematcký téměř pokaždé, když jsme jej použili. Oni (FIA) nás informovali a my jim sdělili, že máme vážné obavy ohledně toho senzoru. Věřili jsme v naše měření," hájí se Red Bull.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.