Christian Horner, šéf Red Bullu, komentuje diskvalifikování Daniela Ricciarda ze závodu v Austrálii kvůli porušování limitu pro průtok paliva v RB10. Senzor byl prý problematický a podle jejich měření pravidla nijak neporušili.
Daniel Ricciardo si v úvodním závodě na domácí půdě vyjel druhé místo. Neradoval se z něj však dlouho. FIA jej ze závodu diskvalifikovala kvůli tomu, že během něj překračoval limit stanovený pro průtok paliva. Red Bull se proti tomuto rozhodnutí komisařů odvolal.
Christian Horner, šéf týmu, je totiž přesvědčen, že nijak neporušili pravidla a že v odvolání mohou uspět. FIA kontroluje dodržování pravidel a monitoruje v živém čase i limit na průtok paliva 100 kg/hod. A Red Bull upozorňovali, že jej překračuje, tým na to však nereagoval.
Christian Horner potvrdil, že v pátek Red Bull nebyl se senzorem spokojen a v sobotu jej vyměnili. V kvalifikaci s ním však měli další problémy, nefungoval správně a na žádost FIA se museli vrátit zpět k původnímu. Tomu však nedůvěřovali a proto závodili s vlastním zařízením monitorujícím průtok paliva. Nicméně onen senzor je regulační přístroj, jehož výsledky musejí odpovídat u všech týmů.
"Doufejme, že během odvolacího procesu se ukáže, že auto bylo po celou dobu v souladu s pravidly. Tento senzor na měření paliva byl instalován FIA, ale jsou s ním potíže napříč paddockem. Už od testování se tam objevují nesrovnalosti.
Měli jsme měřič, o kterém jsme se domnívali, že je vadný a na základě našich kalkulací a náhradní metodiky výpočtu průtoku paliva, které bylo vstřikováno do motoru, což je kalibrovaný kus vybavení a je konzistentní a standardní během celého víkendu, jsme viděli nulovou odchylku," uvedl Horner.
"Neodvolávali bychom se, kdybychom si nemysleli, že nemůžeme vyhrát. Je to zkamání, že se něco podobného stalo a rozhodně to není Danielova chyba. Nevěřím, že je to chyba týmu, myslím, že jsme se drželi pravidel a naše dokumentace při obhajobě to ukáže."
"Je to nedokonalá technologie a není možné na ni stoprocentně spoléhat, když se ukázal jako problematcký téměř pokaždé, když jsme jej použili. Oni (FIA) nás informovali a my jim sdělili, že máme vážné obavy ohledně toho senzoru. Věřili jsme v naše měření," hájí se Red Bull.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.