Felipe Massa, který po osmi letech ztratil sedačku u Ferrari, se cítí u svého nového zaměstnavatele skvěle. Williamsu s motory Mercedesu se zatím poměrně daří.
Na konci loňské sezóny se zdálo, že Massovo kariéra u top týmů končí. Williams patřil k nejhorším týmům a každý bod byl pro ně zázrakem. Letos by to však i díky novým pravidlům mělo být úplně jinak. Williams změnil výrobce motorů a nemohl si vybrat šťastněji. Díky Mercedesu má minimálně na začátku sezóny slušnou výhodu oproti většině pole.
"Jsem šťasný, to je pravda. Změna motorů je pro Williams prvním krokem k úspěchu. Cítím, že naše auto je velmi silné a já jsem hladový po tom, abych konečně znovu vyhrál," řekl 32letý Brazilec.
Massa zavzpomínal také na kariéru u Ferrari. Massa u Italů zažil radost z titulu, i když ta v Brazílii v roce 2008 trvala jen několik vteřin než se ukázalo, že Hamilton v poslední zatáčce předjel Glocka. Po příchodu Alonsa se však Massa stal jasnou týmovou dvojkou a v té době už tak spokojen nebyl.
"Čas, kdy jsem musel někomu sloužit je pryč. Williams chce, abych přebral vůdčí roli. Je normální, že občas v týmu děláte věci, kterým v tu chvíli nerozumíte, ale když jsem u Ferrari nemohl vyhrávat, tak jsem vlastně nebyl závodním jezdcem," zavzpomínal Massa kriticky na Ferrari.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.