FIA udělila Pastoru Maldonadovi povolení ke startu v zítřejším závodu. Pilot Lotusu byl v ohrožení, protože v kvalifikaci nezajel jediný čas.
Venezuelana v pátek trápila spousta rozličných problémů. V sobotu dopoledne ale dokázal zajet ve třetím tréninku měřená kola, což mu pomohlo.
Podle komisařů byl totiž tento počin dostatečný k tomu, aby ho připustili do nedělní Velké ceny Austrálie. Ve svém prohlášení komisaři závodu píší: "Udělujeme vozu číslo 13 [Pastor Maldonado] povolení ke startu v zítřejším závodu na základě uspokojivých časů v tréninku."
Maldonado vysvětlil, že jej nebyl tým schopný vyslat na trať v době, kdy ještě byla suchá. Když pak začlo pršet, jezdec už byl bez šance zajet konkurenceschopný čas, a tak své snažení vzdal: "Nebyli jsme schopni vyjet z garáže v době rozsvícení zelených světel na semaforu."
Pastor Maldonado se zatím v Austrálii moc nesvezl, jak se bude vyvíjet zítřejší závod?
"Během výjezdového kola jsem měl menší problém, a tak jsem znovu zamířil k mechanikům. Netrvalo to dlouho a tým zvládl problém odstranit. Jenže když jsme vyjeli na trať, tak začlo pršet. Tak to je, pro nás to znamenalo konec kvalifikace," říká Pastor.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.