MELBOURNE - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Kdo byl nejrychlejší v jednotlivých sektorech městského okruhu v Albert Parku a jakých maximálních rychlostí piloti dosahovali?
Kvalifikaci v Melbourne dnes do značné míry ovlivnil déšť, proto v každé části panovaly odlišné podmínky, což znemožňuje hlubší analýzu jednotlivých časů. Nejrychleji se jezdilo v první části (Q1), na jejímž konci začalo pršet, nejpomaleji ve druhé (Q2), kdy bylo nejvíce vody, poté ve třetí (Q3) dráha začala po přeháňce osychat.
Nové mokré pneumatiky odvádějí letos 65 litrů vody za sekundu v plné rychlosti (loni 60 l/s)., přepracované byly také intermediálky. Během finálové části (Q3) panovaly podmínky pro přechod z mokrých na přechodné, na obou směsích se daly zajíždět konkurenceschopné časy.
Nejrychlejší čas v Q3 zajel Hamilton na nové sadě pneumatik do deště, stejný typ zvolili také třetí Rosberg, čtvrtý Magnussen, pátý Alonso, osmý Kvjat a desátý Bottas, jenž bude zítra kvůli výměny převodovky odsunut o pět míst.
Naopak druhý Ricciardo předvedl nejlepší čas v poslední fázi na nové sadě přechodných pneumatikách, podobně jako šestý Vergne, sedmý Hülkenberg a devátý Massa.
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře) - data kvůli počasí pouze z Q1
Velmi dobré výkony předváděli mladíci Ricciardo i nováčci Magnussen s Kvjatem. Australan předčil mistra světa sužujícího softwarové potíže kvůli vadnému senzoru a vyjel si první řadu, dánský jezdec s McLarenem se zítra postaví do druhé řady a Rus s vozem Toro Rosso do čtvrté.
Mimo jiné jeho týmový kolega Vergne, jehož závodním inženýrem je letos Xevi Pujolar, potvrdil dobrou formu svého týmu umístěním ve třetí řadě. Velký úspěch po návratu do F1 slaví Kobajaši, který se s Caterhamem dokázal probít do Q2.
Z pohledu maximálních rychlostí dokázalo narušit hegemonii Mercedesů v elitní desítce pouze Ferrari osmým a devátým místem, nejlepším z Renaultů byl Vergne na 11. příčce. Marussia tabulku uzavírá, doplácí na stále horší aerodyanamiku než soupeři.
Přehled maximálních rychlostí (v km/h)
Meteorologové předpovídají déšť i na zítřek, proto je vše otevřené. Za sucha by podle Pirelli byla nejrychlejší dvouzastávková strategie po startu na měkkých pneumatikách, přezutí na stejnou směs ve 23. kole a na středně-tvrdou v 51. kole z celkových 58, na které je vypsána Velká cena Austrálie.
"Jsme spokojeni s úrovněmi výkonnosti přechodných a mokrých pneumatik na vozech pro rok 2014. Přes složitost těchto revolučně nových strojů jezdily týmy v kvalifikaci spolehlivě a velmi dobře," uvedl po kvalifikaci sportovní ředitel Paul Hembery.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.