Po pátečních trénincích na úvodní závod sezóny panuje u řady týmů pozitivní nálada. Spokojeni jsou u Mercedesu, Williamsu, ale také u Red Bullu či Ferrari. Fernando Alonso se nechal slyšet, že je nyní klidnějí, jeho týmový kolega Kimi Räikkönen však už méně.
Po pátečních trénincích na úvodní závod sezóny se dá říci, že spolehlivost vozů byla lepší, než se očekávalo. Ačkoliv je třeba říci, že ne pro všechny - Lotus a Caterham byli výjimkou. Překvapil Red Bull. Sebastian Vettel téměř dokázal ujet závodní simulaci a Daniel Ricciardo najel o sedm kol víc než je délka závodu v Albert Parku.
Ve druhém tréninku obsadili nejrychlejší příčky piloti Mercedesu a Jenson Button se nechal slyšet, že tým z Brackley je o sekundu před všemi ostatními. U Ferrari ale panuje spokojenost, tedy alespoň na straně garáže Fernanda Alonsa. Španěl byl ve druhém tréninku třetím nejrychlejším jezdcem a po dnešním dni je pozitivně naladěn.
"První páteční trénky jsou vždy velmi vypjaté. Je to start nového šampionátu a všude je cítit očekávání toho, jak budou věci po zimě fungovat. Pro nás to byl dnes pozitivní den a i když jsme byli hodně nervozní, vše proběhlo dobře. Tým odvedl perfektní práci a neměli jsme žádný problém. Povrch tratě se během dne zlepšil, měli jsme více přilnavosti a více foukalo. Pomohla také měkká sada pneumatik, což znamenalo, že časy šly dolů. Je ale nemožné vědět, jak si stojíme, protože jako vždy páteční výsledky nic neznamenají. Musíme ještě počkat," uvedl Alonso.
To na druhé straně garáže to nebylo tak bezproblémové. Dohromady piloti Ferrari najeli 99 kol a to je v tabulce ujetých vzdáleností řadí na šesté místo. Kimi Räikkönen zajel sedmý nejrychlejší čas a na svého týmového kolegu ztratil sedm desetin.
"Byl to náročný den, protože i když jsme zvládli projít náš program, nebylo to bez problémů. Ztratil jsem čas v prvním tréninku, ale to moc neznamenalo, získali jsme i tak spoustu dat, zhodnotili jsme řízení auta a chování jednotlivých sad pneumatik. Dnes večer však před sebou máme spoustu práce, abychom pochopili, co nefungovalo a pokusili se pro kvalifikaci a závod zlepšit," kometuje dnešní den Räikkönen.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.