V nové éře F1 se nemění jen motory, ale také spousta dalších významných součástek. To s sebou samozřejmě přináší také různé výklady pravidel a právě předtím teď varuje Ferrari.
FIA si podle dopisu, který jí adresoval šéf týmu z Maranella Luca di Montezemolo musí dávat pozor na šedé zóny, které se v pravidlech otevřely zejména v oblastech paliva, spotřeby a softwaru.
"Věřím, že FIA bude v tomto ohledu bdělá a zabrání podvodům, které v posledních sezónách nebyly úplně neobvyklé. Je to nutné pro dobro našeho sportu," napsal v dopise šéf Ferrari.
Paradoxem je, že právě Ferrari se ocitlo v centru první kontroverze ohledně technických pravidel v této sezóně. Renault a Mercedes si stěžují na absenci bezpečnostího krytu na turbu Ferrari. Italský tým však už prý přesvědčil FIA, že jejich turbo je dostatečně bezpečné i bez použití krytu.
Mercedes a Renault však nadále protestují a Ferrari tak FIA nabídlo, že vyrobí ochranný plášť, jeho vývoj však nějakou dobu potvrá a rozhodně nebude moct být nasazen do prvních velkých cen.
#F1 #Ferrari's V6 engine turbo - CAD image: pic.twitter.com/GbHJM08OQw
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 12, 2014
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.