Mercedes má na začátku nové sezóny velký náskok na ostatní soupeře a pokud se mluví o favoritovi na titul padají nejčastěji jména Rosberga a Hamiltona. Jejich tým nehodlá do souboje zasahovat pomocí týmové režie. Alespoň to tvrdí ředitel Mercedesu Niki Lauda.
Situace na začátku letošní sezóny částečně připomíná rok 1998. V této sezóně byl McLaren před začátkem sezóny také dominantní a do Austrálie přijel s tím, že jezdec, který přijede jako první do první zatáčky si pojede také pro vítězství v celém závodě.
Fanoušci byli naštvaní, ale taktika zafungovala a Velkou cenu Austrálie stejně jako celý šampionát vyhrál Mika Häkkinen. Podle Laudy však letos Mercedes nic podobného rozhodně nechystá: "Mohou závodit i proti sobě a nasbírat pro tým nejvíce bodů kolik bude možné."
Případná týmová režie by se pochopitelně nelíbila ani jezdcům. Hamilton však upozornil, že rivalita nesmí překročit únosnou mez: "S Nicem se známe od 13 let, závodili jsme proti sobě a každý jsme hodněkrát vyhráli i prohráli. Profesionály zůstaneme i letos."
Pokud se potvrdí dominance Mercedesu z předsezóních testů, bude jen velmi těžké jejich vozy porazit. O vítězství v šampionátu by je pak dost možná mohla připravit jedině týmová rivalita a Hamilton už takovou situaci zažil v roce 2007 při soubojích s Alonsem.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.