Williams nevidí žádný důvod, proč by neměl být schopný držet vývojové tempo s ostatními velkými týmy F1. Po slibných výkonech v testech je stáj z Grove po opravdu dlouhé době považována mnohými za jednoho z uchazečů o podiová umístění, alespoň zkraje roku.
Otázkou ale je, jak se stáji povede v delším časovém období? Týmy s větším finančním zázemím budou schopny nainvestovat větší množství do vývoje vozu a budou si moci dovolit být více agresivní. Přes Williams by se mohly v brzké době výkonnostně dostat a odskočit mu. Claire Williams, dcera Franka, však věří, že jejich soukromý tým bude schopný udržet krok s těmi nejlepšími během celé sezony.
V plánu je totiž posílení rozpočtu. "Jsme nezávislí, takže rozpočet je pro nás vždy tématem. Během zimy se nám ale po obchodní stránce věci podařilo odvést dobrou práci. Máme nového hlavního sponzora a navíc tři další sponzory, takže jsme docela spokojení. Ale ve Formuli 1 nikdy nemáte dostatek peněz.
Já osobně navíc nejsem zastáncem toho, že k úspěchu potřebujete vždy masivní rozpočet. Jsme v dobré pozici pro závody, měli bychom být konkurenceschopní, takže teď jen musíme pokračovat v práci na udržení této pozice. Jsme si moc dobře vědomi závodu ve vývoji. Máme jistý plán, který by nám měl zajistit udržení se v pozici na čele startovního roštu. To je možné jen skrze vývoj.
Není pochyb o vylepšené finanční situaci týmu, ale bude to stačit na nejlepší?
Není to situace, do které byste se chtěli dostat, ale může se stát, že Vám kvůli vývoji vozu dojdou peníze." Williams sice ujišťuje o dostatečných finančních prostředcích pro vývoj, avšak připouští, že by bylo velmi vhodné, kdyby zkraje sezony stáj využila problémy ostatních a dokázala z nich vytěžit maximum.
"Myslím, že musíme využít problémy našich rivalů a v prvních čtyřech závodech z nich vytěžit maximum. Každý se bude snažit co nejrychleji dotáhnout na čelo, v takové pozici se momentálně nacházíme," zakončila Williams.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.