AUSTRÁLIE - 1. TRÉNINK; Fernando Alonso s Ferrari zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Austrálie.
Hned v úvodu se v zatáčce č. 8 zakouřilo z Mercedesu Lewise Hamiltona, který hlásil, že mu auto zastavilo. "Vypadá to, že jsme zničili motor," hlásil mu tým. Nakonec to však vypadalo na to, že jej vyplo čidlo tlaku oleje.
První měřené kolo předvedl Daniel Ricciardo - 1:37,290 min, což bylo 10 s za nejrychlejším časem loňského tréninku. Do boxů museli po problémech zamířit také Jenson Button a Kimi Räikkönen kvůli MGU-K. "Ano, nemám žádný výkon," potvrzoval Fin. McLaren se brzy vrátil na dráhu, Brit však na volantu neviděl žádné časy.
Sebastian Vettel vyjel s Red Bullem až v polovině tréninku, půl hodiny před koncem předvedl nejrychlejší čas Alonso - 1:31,840 min. Lotus, který se v předsezónních testech trápil, se ukázal až 15 min před koncem, nakonec Maldonada museli v boxové uličce tlačit do garáže a z jeho kokpitu se kouřilo, Grosjean nevyjel vůbec.
Ferrari ke konci nikdo nepřekonal, ale Vettel s motorem Renault ztratil necelou sekundu. Francouzský dodavatel pohonných jednotek před víkendem avizoval, že jeho zákazníci budou moci jeho motory v Melbourne využívat naplno. Zlepšení dokládají oba Red Bully mezi sedmi nejrychlejšími.
Alonsovi byl nejblíže Button s McLarenem s půlsekundovou ztrátou, za nimi se seřadili na třetím a čtvrtém místě oba Williamsy poháněné motory Mercedes - Valtteri Bottas s Felipem Massou. Měřený čas nezvládla hned pětice pilotů.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 318,5 km/h; 2. Magnussen - 317; 3. Kvjat - 314,2; 4. Button - 314,0; 5. Hülkenberg - 313,7; 6 - Massa - 313,3; 7. Alonso - 312,1; 8. Ricciardo - 311,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.