AUSTRÁLIE - 1. TRÉNINK; Fernando Alonso s Ferrari zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Austrálie.
Hned v úvodu se v zatáčce č. 8 zakouřilo z Mercedesu Lewise Hamiltona, který hlásil, že mu auto zastavilo. "Vypadá to, že jsme zničili motor," hlásil mu tým. Nakonec to však vypadalo na to, že jej vyplo čidlo tlaku oleje.
První měřené kolo předvedl Daniel Ricciardo - 1:37,290 min, což bylo 10 s za nejrychlejším časem loňského tréninku. Do boxů museli po problémech zamířit také Jenson Button a Kimi Räikkönen kvůli MGU-K. "Ano, nemám žádný výkon," potvrzoval Fin. McLaren se brzy vrátil na dráhu, Brit však na volantu neviděl žádné časy.
Sebastian Vettel vyjel s Red Bullem až v polovině tréninku, půl hodiny před koncem předvedl nejrychlejší čas Alonso - 1:31,840 min. Lotus, který se v předsezónních testech trápil, se ukázal až 15 min před koncem, nakonec Maldonada museli v boxové uličce tlačit do garáže a z jeho kokpitu se kouřilo, Grosjean nevyjel vůbec.
Ferrari ke konci nikdo nepřekonal, ale Vettel s motorem Renault ztratil necelou sekundu. Francouzský dodavatel pohonných jednotek před víkendem avizoval, že jeho zákazníci budou moci jeho motory v Melbourne využívat naplno. Zlepšení dokládají oba Red Bully mezi sedmi nejrychlejšími.
Alonsovi byl nejblíže Button s McLarenem s půlsekundovou ztrátou, za nimi se seřadili na třetím a čtvrtém místě oba Williamsy poháněné motory Mercedes - Valtteri Bottas s Felipem Massou. Měřený čas nezvládla hned pětice pilotů.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 318,5 km/h; 2. Magnussen - 317; 3. Kvjat - 314,2; 4. Button - 314,0; 5. Hülkenberg - 313,7; 6 - Massa - 313,3; 7. Alonso - 312,1; 8. Ricciardo - 311,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.