AUSTRÁLIE - 1. TRÉNINK; Fernando Alonso s Ferrari zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Austrálie.
Hned v úvodu se v zatáčce č. 8 zakouřilo z Mercedesu Lewise Hamiltona, který hlásil, že mu auto zastavilo. "Vypadá to, že jsme zničili motor," hlásil mu tým. Nakonec to však vypadalo na to, že jej vyplo čidlo tlaku oleje.
První měřené kolo předvedl Daniel Ricciardo - 1:37,290 min, což bylo 10 s za nejrychlejším časem loňského tréninku. Do boxů museli po problémech zamířit také Jenson Button a Kimi Räikkönen kvůli MGU-K. "Ano, nemám žádný výkon," potvrzoval Fin. McLaren se brzy vrátil na dráhu, Brit však na volantu neviděl žádné časy.
Sebastian Vettel vyjel s Red Bullem až v polovině tréninku, půl hodiny před koncem předvedl nejrychlejší čas Alonso - 1:31,840 min. Lotus, který se v předsezónních testech trápil, se ukázal až 15 min před koncem, nakonec Maldonada museli v boxové uličce tlačit do garáže a z jeho kokpitu se kouřilo, Grosjean nevyjel vůbec.
Ferrari ke konci nikdo nepřekonal, ale Vettel s motorem Renault ztratil necelou sekundu. Francouzský dodavatel pohonných jednotek před víkendem avizoval, že jeho zákazníci budou moci jeho motory v Melbourne využívat naplno. Zlepšení dokládají oba Red Bully mezi sedmi nejrychlejšími.
Alonsovi byl nejblíže Button s McLarenem s půlsekundovou ztrátou, za nimi se seřadili na třetím a čtvrtém místě oba Williamsy poháněné motory Mercedes - Valtteri Bottas s Felipem Massou. Měřený čas nezvládla hned pětice pilotů.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 318,5 km/h; 2. Magnussen - 317; 3. Kvjat - 314,2; 4. Button - 314,0; 5. Hülkenberg - 313,7; 6 - Massa - 313,3; 7. Alonso - 312,1; 8. Ricciardo - 311,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.